V STO-ju so se usmerili na goste z bližnjih trgov in trgov, ki jih je kriza manj prizadela. Foto: MMC RTV SLO
V STO-ju so se usmerili na goste z bližnjih trgov in trgov, ki jih je kriza manj prizadela. Foto: MMC RTV SLO
I feel Slovenia
Je oglaševanje v tujini res dovolj dobro zasnovano? Foto: MMC RTV SLO
Številni Slovenci letujejo na Hrvaškem. Foto: EPA
Število EasyJetovih poletov v London naj bi se povečalo. Foto: EPA

Kot so nam povedali, bo število tujih turistov in njihovih prenočitev predvidoma res nižje za okoli deset odstotkov, zato pa pričakujejo več domačih gostov. Na to kažeta že prva dva meseca letošnjega leta, ko so v januarju in februarju našteli za okoli tri odstotke več domačih gostov in njihovih prenočitev.

Kako pa je z milijonom slovenskih turistov, ki jih letos pričakujejo na Hrvaškem? V STO-ju v odgovor navajajo podatke Evropske komisije, da v letu 2009 Slovenci res nameravajo potovati na glavne počitnice največ na Hrvaško, vendar jih glede leto 2008, ko jih je na Hrvaško potovalo kar 41 odstotkov (od tistih, ki so dejansko potovali), letos namerava k južnim sosedom potovati le 25 odstotkov (od tistih, ki so izrazili namero, da bodo sploh potovali).

Uspešni pri "snubljenju" srbskih gostov
Kot še pojasnjujejo na STO-ju, so ob nastopu finančne krize program dela za letos nadgradili z nekaterimi dodatnimi dejavnostmi. Načrtovane dejavnosti za pospeševanje prodaje so preusmerili v dejavnosti za povečanje primarnega povpraševanja; na bližnjih trgih je bolj poudarjen proaktiven nastop v prvih štirih mesecih; izvedli so tudi dodatne konkretne oglaševalske akcije. Kot so še povedali, trenutno potekajo usklajevanja o dodatnem milijonu evrov za promocijo.

Zlasti si prizadevajo za povečanje števila prihodov turistov z bližnjih trgov in s trgov, ki jih je kriza manj prizadela, ta prizadevanja pa, kot navajajo, niso ostala brez učinka. Za primer navajajo srbski trg, kjer so se širši javnosti predstavili na sejmu IFT, v prvih dveh mesecih letošnjega leta pa so našteli 19 odstotkov več srbskih gostov.

Prav tako so dejavnosti, ki nagovarjajo širšo javnost, okrepili na domačem, trgu, so nam še povedali. Povečali so zlasti delež sredstev, namenjenih promociji med domačo ciljno javnostjo. Izvedli so konkretne zakupe medijskega prostora in okrepili sodelovanje z gospodarstvom.

Slovenija še zmeraj premalo prepoznavna
Na vprašanje, na kakšen način nameravajo prispevati k prepoznavnosti Slovenije v tujini in kako, da so opustili oglasno kampanjo na tujih televizijskih postajah, pa odgovarjajo, da oglaševalske dejavnosti ne zmanjšujejo, poleg tega pa so se odločili tudi za kompleksnejšo predstavitev na nekaterih tržiščih. To ne pomeni le sodelovanja na sejmih, temveč tudi izvedbo spremljevalnih dogodkov, kot so slovenski večeri, sprejemi na slovenski stojnici za tuje partnerje in podobno, še pojasnjujejo.

Na področju nizkocenovnih poletov nič novega
Slovensko turistično organizacijo smo povprašali tudi, kakšne načrte imajo na področju letalskega prometa, glede na to, da imamo Slovenci trenutno na voljo le enega nizkocenovnega prevoznika in eno samo linijo. Kot odgovarjajo, nameravajo dejavnosti za nove letalske povezave nadgrajevati tako v sodelovanju z Adrio Airways kot z drugimi, tudi nizkocenovnimi prevozniki. Med drugim načrtujejo vzpostavitev letalske povezave Madrid- Ljubljana, več Easy-Jetovih poletov med Londonom in Ljubljano, nadaljevanje dejavnosti za vzpostavitev novih čezmorskih povezav, denimo z Japonsko, ter prizadevanje za čim več čarterskih linij, denimo z Malto in s Skandinavijo.

Blaž Kosovel/Erna Strniša