Na gradbišču 2. tira. Foto: Radio Koper/Tjaša Škamperle
Na gradbišču 2. tira. Foto: Radio Koper/Tjaša Škamperle

Težave pri izvajanju največjega infrastrukturnega projekta v državi se po mnenju projektnega sveta ne rešujejo. Država oz. vlada se po besedah predsednika projektnega sveta Jadrana Bajca premalo dejavno ukvarjata s temeljnim vprašanjem dvotirnosti nove železniške povezave med Divačo in Koprom. Spomnil je, da je sklep o dvotirnosti sprejela še vlada Mira Cerarja, od tedaj pa je minilo že pet let.

"Še vedno nimamo dopolnitve lokacijskega načrta, iz katerega bi bilo sploh mogoče in pametno izvajati hkrati izvajati tiste dele investicije, ki se nanašajo na dvotirnost," je dejal. Prav tako so izpostavili terminski načrt gradnje. "Mi tudi s terenskimi ogledi ugotavljamo, da dela v tej začetni fazi ne potekajo skladno s terminskim načrtom. Ali to pomeni tudi že končno zamudo pri izvedbi projekta, je težko reči, ker naj bi se izvajal še najmanj pet let in se da kakšno zamudo tudi nadoknaditi," je pojasnil.

Josipovič: Težav pri gradnji se ne rešuje

Član projektnega sveta Damir Josipovič je ob predstavitvi petega poročila, ki se nanaša na obdobje od lanskega januarja do konca letošnjega februarja, izpostavil, da se težav pri gradnji ne rešuje. "To je temeljna značilnost naših opažanj," je poudaril in tudi sam izpostavil dvotirnost. "Nesprejemljivo se nam zdi, da se na tem dela praktično pet let, odkar je bil sprejet sklep na ravni vlade," se je strinjal.

Josipovič je na novinarski konferenci poudaril tudi neusklajenost med posameznimi "podsistemi" pri izvajanju projekta.

"Ne opažamo pravega sodelovanja med ministrstvi, kot da so to neki otoki v Pacifiku, ki se enkrat na leto obiščejo z ladjami," je ponazoril. Večino točk, ki so jih obravnavali v poročilu, so po Josipovičevih besedah ocenili negativno, pozitivno oceno so podelili le projektnemu podjetju 2TDK, ki po mnenju sveta zadovoljivo vodi investicijo. "Nima pa povsem enakovredno ob svoji strani državnih organov oz. drugih institucij, ki bi to morale podpirati," je dejal.

Tudi član projektnega sveta Emil Milan Pintar je opozoril, da je bil sklep o dvotirnosti sprejet pred leti, ministrstvo za infrastrukturo pa se še vedno vede, kot da je proga enotirna "in investicijskemu podjetju ne omogoča, da bi vsaj tam, kjer je to nujno potrebno, gradil stvari za dvotirnost". "Nekatere stvari bo treba z mnogo večjimi stroški in težavami graditi pozneje, kar je nesmiselno," je dejal.

Brez solidne strokovne osnove?

Pintar je bil kritičen tudi do investicijskega programa, ki je po njegovih besedah tudi po lanski posodobitvi neustrezen. "Ta investicijski program ne predstavlja solidne strokovne osnove za načrtno gradnjo tega projekta," je dejal in dodal, da se zaradi tega dogaja improvizacija tako na gradbenem kot finančnem področju.

"Kadar se pojavi improvizacija, začnejo gradnjo voditi izvajalci. Mi smo točno v tej fazi, ko se je projekt premaknil iz načrtne v improvizirano gradnjo in so vodilno vlogo pri sprejemanju odločitev sprejeli gradbinci," je dejal.

Civilni nadzornik vladi predlagajo srečanje, na katerem bi ji poročilo predstavili iz prve roke.
Glede očitkov poročila, da bi morala 2TDK in ministrstvo za infrastrukturo vladi in javnosti posredovati "kompleksno in verodostojno informacijo" o reševanju vprašanja dvotirnosti, so v 2TDK opozorili, da družba ni odgovorna za podajanje informacij o dvotirnosti, saj za to nima pristojnosti.

"Ko bodo zakonske podlage za dvotirnost sprejete, bo 2TDK začel izvajati postopke za polno dvotirnost," so pojasnili v odzivnem poročilu.