Prek Kopra je transportni cikel za 8.800 kilometrov krajši v primerjavi z Bremerhavnom, kar letno pomeni za 60.000 ton izpustov ogljikovega dioksida manj, so sporočili iz nemške družbe. Foto: Daimler
Prek Kopra je transportni cikel za 8.800 kilometrov krajši v primerjavi z Bremerhavnom, kar letno pomeni za 60.000 ton izpustov ogljikovega dioksida manj, so sporočili iz nemške družbe. Foto: Daimler
Luka Koper
Daimlerjeve zmogljivosti so v Luki Koper v polni uporabi od konca prejšnjega leta. Foto: Daimler

Mercedes-Benz je Luko Koper izbral za svoje glavno transportno središče pri azijskem delu izvoza, so sporočili iz te nemške družbe. To je velik korak naprej pri izboljšanju celotne logistike distribucije vozil, saj krajša prevozna pot pomeni večjo prilagodljivost, nižje stroške, pri tem pa niso pozabili omeniti niti okoljskega vidika, saj krajša pot pomeni tudi manj škodljivih izpustov.
Kot je poudaril Alexander Koesling, ki je pri Mercedesu odgovoren za logistiko osebnih vozil, je Koper s svojo lego in zmogljivostmi idealen za izvoz avtomobilov na Kitajsko, v Singapur in Brunej.

Koper je tako po Bremerhavnu in Zeebruggu šele tretje izvozno pristanišče, ki ga je Mercedes vključil v svoje oskrbovalne verige, ključni pogoji za izbor pa so bile zanesljivost infrastrukture in specifične izkušnje pri pretovoru in skladiščenju tako občutljivega tovora.

Zaplet na začetku meseca
Ob tem so na Luki Koper pojasnili, da se je nedavna odločitev Daimlerja, da začasno preusmeri pošiljke avtomobilov v nemško pristanišče, sicer nanašala na avtomobile, izdelane v Kecskemetu na Madžarskem, ki je le eden izmed proizvodnih obratov, od koder avtomobili potujejo najprej do Kopra. Drugi so v Sindelfingnu in Rastattu na jugozahodu Nemčije, medtem ko avtomobili Smart, ki prav tako sodijo pod Mercedesovo okrilje, prihajajo iz francoske tovarne Hambach in iz Novega mesta.

Zaradi občutljivosti in velikega pomena tega posla tudi zaradi pridobivanja dodatnih poslov z avtomobili so v Luki Koper od železniških prevoznikov zahtevali zagotovila, da bodo v prihodnje omogočili nemoten dovoz tovora v pristanišče in potrebne zmogljivosti za izpeljavo posla.

Pri blagovnih tokovih iz proizvodnih obratov v Nemčiji za zdaj težav niso zaznali. Predsednik uprave koprske družbe Dragomir Matić je ob tem poudaril, da se vsi vpleteni maksimalno trudijo izpolniti pričakovanja stranke, "saj se zavedajo, da druge priložnosti enostavno ne bodo imeli".