Dars. Foto: BoBo
Dars. Foto: BoBo

Dars glede na razpisno dokumentacijo, dostopno prek portala javnih naročil, predvideva vzpostavitev sekcijskega merjenja hitrosti na območju trojanskih predorov na štajerski avtocesti proti Mariboru, na gorenjski avtocesti med priključkoma Ljubljana Brod in Vodice proti Kranju, na primorski avtocesti med priključkoma Logatec in Vrhnika proti Ljubljani in na območju višnjegorskega klanca na dolenjski avtocesti proti Novemu mestu.

Projekt je po Darsovih pojasnilih zasnovan enofazno. Sistemi sekcijskega merjenja hitrosti bodo tako vzpostavljeni le na omenjenih štirih odsekih, širitev sistema na druge dele avtocestnega omrežja za zdaj ni predvidena. Najvišjo dopustno vrednost ponudb brez DDV je Dars določil pri 835.000 evrih, rok za vzpostavitev sistemov je 20 mesecev od podpisa pogodbe z izbranim izvajalcem. Ponudbe na Darsu čakajo do 30. novembra.

Dars je sicer podobno javno naročilo objavil že junija lani, a so naročilo nato, še preden bi prejeli ponudbe, ustavili. Kot so pojasnili na Darsu, je bila povod za to ukinitev avtocestne policije.

Glavni cilj vzpostavitve sekcijskega merjenja hitrosti je umiriti hitrost na avtocesti na daljših razdaljah in s tem povečati varnost. Sistem bo namreč meril povprečno hitrost vozila med vstopno točko A in izstopno točko B. Na točki A bo zaznal natančen čas vstopa, na točki B pa natančen čas izstopa iz sistema. Ob znani razdalji med obema točkama bo izračunal povprečno hitrost. Če bo ta višja od dovoljene, bo voznik kaznovan.

Sistem bo upravljala policija, ki bo prekrškarjem tudi izrekala globe. Dars v projektu tako nastopa le kot naročnik in plačnik sistema. "Kot upravljavcu avtocestnega omrežja nam je v velikem interesu, da se prometna varnost izboljša," so zapisali.

Pri tem so spomnili, da se je testni sistem, ki je v 2017 začasno deloval na štajerski avtocesti na območju trojanskih predorov proti Ljubljani, pokazal kot učinkovit, saj so se hitrosti takrat umirile.