Foto: BoBo/Borut Živulović
Foto: BoBo/Borut Živulović

Do sredine oktobra je bilo v okviru gradnje druge cevi predora Karavanke na slovenski strani izkopanih 2710 metrov kalote, do preboja na avstrijsko stran pa je manjkalo še 735 metrov, so pojasnili na Darsu. Ob tem so dodali, da se podatek spreminja dnevno. "Če v nadaljevanju izkopnih del ne bo poslabšanja geoloških razmer in večjih vdorov hribinske vode, je predviden preboj v prvi tretjini leta 2024," so napovedali.

Pred letom dni je kazalo, da bo preboj septembra letos, spomladi pa se je že pokazalo, da ga pred koncem leta ne bo. Zdaj se čas do preboja znova zamika. Kot so pojasnili na Darsu, je potek izkopa v predorih, kot je ta v Karavankah, za katere je značilna pestra geološka sestava, težko natančno predvideti. Dinamiko del definirajo geološko-geomehanske razmere, ki so v celoti znane šele med izkopom.

Dela potekajo pod stalnim geološkim nadzorom, ki določa tudi dovoljeno dolžino izkopa dnevno. Še posebej zahteven je izkop v permokarbonskih kamninah, v katerih je dinamika izkopa zelo upočasnjena, pojavljajo pa se tudi večje deformacije oziroma izrivi kamnine v izkopani del predora. V teh primerih sta potrebna vnovični izkop in sanacija primarne konstrukcijske obloge, v tem času pa je zato izkop kalote ustavljen.

O tem, v kakšnih geoloških razmerah trenutno potekajo dela, so na Darsu povedali, da bolj ko se približujejo avstrijski meji, bolj homogena je sestava tal. "Glede na to, da smo še dobrih 700 metrov od meje z Avstrijo, smo že v boljših geoloških razmerah, in sicer v triasnih dolomitih in klastitih, ki so z vidika stabilnosti ugodnejši za gradnjo," so pojasnili.

Promet bo skozi novo predorsko cev predvidoma stekel jeseni 2025

Na avstrijski strani je predor dolg 4,5 kilometra, na slovenski pa 3,5 kilometra, vendar pa je geološka sestava terena na slovenski strani zahtevnejša in že pred več kot 30 leti, ko so gradili prvo predorsko cev, je bila gradnja na slovenski strani dolgotrajnejša.

Gradnja druge predorske cevi se je na slovenski strani zaradi zapletov pri izbiri izvajalca začela avgusta 2020, precej pozneje kot na avstrijski strani, na kateri so že septembra 2021 izkopali svoj del predora do slovenske meje.

Po preboju sledijo dokončanje vseh izkopnih del, dokončanje betonskih del, izvedba portalne stavbe pred vhodom v predor in montaža elektrostrojne opreme. Nova predorska cev bo za promet odprta po uspešni namestitvi vse elektrostrojne opreme, predvidoma bo to jeseni leta 2025.

Ker je treba zagotoviti kompatibilnost delovanja elektrostrojne opreme v celotnem predoru, tako na slovenski kot avstrijski strani, se bodo ta dela izvajala istočasno, izvedbo pa bo vodil upravljavec avstrijskega avtocestnega omrežja, družba Asfinag.