Na Slovenskih železnicah od države pričakujejo, da jim bo zagotovila enak odnos, kot ga imajo njihovi konkurenti in kar državi nalaga evropska zakonodaja. Železnice namreč ne morejo opravljati določenih obveznosti za lastnika infrastrukture - to je država - zastonj, pravi generalni direktor SŽ-ja Dušan Mes. Foto: BoBo
Na Slovenskih železnicah od države pričakujejo, da jim bo zagotovila enak odnos, kot ga imajo njihovi konkurenti in kar državi nalaga evropska zakonodaja. Železnice namreč ne morejo opravljati določenih obveznosti za lastnika infrastrukture - to je država - zastonj, pravi generalni direktor SŽ-ja Dušan Mes. Foto: BoBo

Slovenske železnice so tako že dobile 13,4 milijona evrov sredstev za pokritje dolga do podjetja Siemens, novo pokritje starih obveznosti pa jih čaka maja. Tudi v nedavni vremenski ledeni ujmi so utrpeli za več kot 41 milijonov evrov škode.

To neurejeno razmerje med državo in železnicami traja že 14 let, v tem času pa železnice izgubljajo svojo konkurenčno prednost.

"Železnice ne morejo opravljati obveznosti za lastnika zastonj"
Na Slovenskih železnicah od države pričakujejo, da jim bo zagotovila enak odnos, kot ga imajo njihovi konkurenti in kar državi nalaga evropska zakonodaja.

Železnice namreč ne morejo opravljati določenih obveznosti za lastnika infrastrukture - to je država - zastonj, pravi generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes. "Če je ta odnos lahko urejen na tak način, kot je drugje, potem tudi železnice imamo neki petletni ciklus, ki pomeni neki razvoj, in tudi potniški promet bi imel potemtakem bistveno boljše storitve, lahko bi se posodabljala vozna sredstva. V trenutnem stanju, ko pa ne vemo niti dva meseca vnaprej, ali bomo dobili plačilo za opravljene storitve ali ne, je pač problem," pojasnjuje.

Terjali bodo tudi poplačilo obresti
In koliko država dolguje Slovenskim železnicam? "Kar je trenutnega dolga države, je teh 134 milijonov, kar je bila leta 2010 z zakonom priznana terjatev. Letos je bil realiziran šele prvi obrok, čeprav bi morala država po prvotnem zakonu vrniti železnicam že približno 80 milijonov, trenutno je vračila le za 13,4 milijona evrov," pravi Mes.

Preostali dolg je ostal neplačan, kolikšna bo končna številka, je veliko vprašanje, zagotovo pa bodo železnice terjale tudi poplačilo obresti, saj jim te pripadajo po zakonu.

Tako bi lahko po zelo neuradnih ocenah ta vsota znašala med 300 in 400 milijonov evrov. Odgovorni te številke ne želijo komentirati.