Foto: EPA
Foto: EPA

O predlogu zakona so francoski ministri razpravljali v sredo, parlament pa ga bo obravnaval aprila.

Francoski finančni minister Bruno Le Maire je zakon označil kot prvi korak v vzpostavljanju davčnega sistema 21. stoletja. "To je vprašanje pravice za francoske državljane in poslovneže, saj nihče ne more sprejeti, da velika spletna podjetja plačujejo 14 odstotkov manj davkov kot majhna in srednja podjetja," je dodal minister.

Do leta 2022 pa bi bil lahko francoski proračun na račun novega davka bogatejši za 650 milijonov evrov.

Obdavčeni tudi prihodki z naslova oglaševanja

Francija, ki se zavzema za evropski davek Gafa (ime sestavljeno iz začetnic štirih najbolj "problematičnih" spletnih velikanov: Googla, Appla, Facebooka in Amazona), bo ob prihodkih od prodaje obdavčila tudi prihodke od oglaševanja in prodaje osebnih podatkov uporabnikov.

Davek bo stopil v veljavo retroaktivno od 1. januarja. Uvedbo digitalnega davka so napovedale tudi: Velika Britanija, Španija in Avstrija.

Podjetja sama izbirajo državo prijave davka

V skladu s trenutno zakonodajo v EU-ju lahko tehnološki velikani sami izberejo, v kateri od držav članic bodo prijavili prihodke.

Praviloma namesto držav, kjer so prihodke resnično ustvarili, te prijavijo v državah z nizkimi davki, kot so Irska, Nizozemska in Luksemburg. V povprečju omenjena podjetja plačujejo devetodstotni davek, ostala pa 23-odstotnega.