Večina avtoprevoznikov je svoje tovornjake preusmerila na alternativne poti. Foto: BoBo
Večina avtoprevoznikov je svoje tovornjake preusmerila na alternativne poti. Foto: BoBo

Koprskemu Cimosu, ki dobavlja mehanske komponente in module za avtomobilsko industrijo, ter velenjskemu proizvajalcu bele tehnike Gorenju je spor in zaprtje meje med Hrvaško in Srbijo povzročil kar nekaj težav. Razmere sicer skušata obvladati s preusmeritvijo transportnih tokov prek BiH-a in Madžarske, vendar spremembe poti pomenijo izgubo časa in povzročajo dodatne stroške.

"Dodatno težavo povzroča še dejstvo, da je veliko tovornjakov ustavljenih na srbsko-hrvaški meji in imamo zato tudi pomanjkanje vozil. Razmere na meji spremljamo in se jim sproti prilagajamo," so pojasnili v Cimosu, ki ima v Srbiji osem podjetij.

V Gorenju uporabili ladijski prevoz
V Gorenju sicer še ne občutijo hujše gospodarske škode, zaradi ovirane dostave določenih materialov iz jugovzhodne Evrope za proizvodnjo aparatov v Sloveniji tovornjake preusmerjajo prek sosednjih držav, kot alternativno pot so uporabili tudi ladijski prevoz, so pojasnili v Gorenju ter dodali, da zaprtje meje ovira tudi prevoz končnih izdelkov.

Sicer pa v Gorenju, ki ima v Srbiji proizvodnjo na štirih mestih, predvidevajo, da bo imel spor določen negativen vpliv na obratni kapital in transportne stroške.

V Mercatorju in Perutnini Ptuj zapletov ne pričakujejo
Predsednik uprave Perutnine Ptuj Roman Glaser je medtem ocenil, da za zdaj logističnih sprememb na Balkanu pri poslovanju in oskrbi potrošnikov z njihovimi živili ni čutiti, hkrati pa je prepričan, da bo zmagal razum in večje škode ne bo.

Tudi v Mercatorju za zdaj še ne čutijo posledic in verjamejo, da se bo pretok blaga sprostil v kratkem.

Odnosi med Hrvaško in Srbijo, ki so v zadnjih dneh zaradi begunske krize izredno napeti, so se sicer v noči s srede na četrtek še zaostrili.