Kansai Paint je na Japonskem največji proizvajalec dekorativnih, avtomobilskih, industrijskih, zaščitnih in ladijskih premazov. V več kot sto podružnicah in povezanih družbah Kansai zaposluje skoraj 13.000 ljudi. Foto: BoBo
Kansai Paint je na Japonskem največji proizvajalec dekorativnih, avtomobilskih, industrijskih, zaščitnih in ladijskih premazov. V več kot sto podružnicah in povezanih družbah Kansai zaposluje skoraj 13.000 ljudi. Foto: BoBo
Japonski načrti s Heliosom

"Helios ima zelo kakovostne izdelke, zlasti na področju industrijskih premazov. Povpraševanje po tovrstnih izdelkih ni veliko le v Evropi in na Japonskem, ampak tudi na Kitajskem in Bližnjem vzhodu," je povedal predsednik uprave družbe Kansai Paint Hiroši Išino.

Družba Kansai je sicer med 10 največjimi proizvajalci premazov na svetu in letno ustvari več kot 2,6 milijarde evrov prihodkov. "V prihodnjih treh letih želimo doseči četrto mesto v svetu, naš končni cilj pa je v desetih letih postati številka ena," je poudaril Išino.

Skupina Helios bo s prevzemom postala Kansaijevo evropsko središče za inovacije, raziskave, razvoj, proizvodnjo in distribucijo, so že v torkovi objavi novice o menjavi lastništva povedali pri Heliosu. Kupnina je znašala 572 milijonov evrov, prodajni postopek pa naj bi končali v od dveh do treh mesecih, saj morajo prodajo odobriti še organi za varstvo konkurence.

Helios je leta 2014 za 145 milijonov evrov prešel v last avstrijskega holdinga Ring International, kapital pa sta poleg Ring Holdinga zagotovila še ameriška sklada Franklin Templeton in Blackstone. Ob tem je prevzel še za okoli 105 milijonov evrov Heliosovega dolga. Po približno dveh letih konsolidacije Heliosa in Ringa je nastala skupina Helios.

Cena Heliosa brez dolga znaša 340 milijonov
Eden izmed dveh generalnih direktorjev skupine Helios David Kubala je po poročanju Dela povedal, da 572 milijonov evrov kupnine vključuje tudi dolg. Neto dolg znaša okoli 230 milijonov evrov, zato je vrednost kapitala nižja in znaša okoli 340 milijonov evrov.

Poudaril je tudi, da prodaja zajema tudi podjetja iz skupine Ring, ki so jih v zadnjih letih pridružili Heliosu in da je zato ceno težko neposredno primerjati s kupnino, ki jo je avstrijski Ring International odštel za Helios (145 milijonov evrov).

"Cenitvena načela so enaka kot pred tremi leti. Razlika je, da so pridružena nekatera podjetja in da se je profitabilnost Heliosa povečala, EBITDA se je povečal z 22 na 44 milijonov evrov," je po poročanju Dela dejal Kubala. Podatki iz konsolidiranih letnih poročil pa kažejo, da je imel Helios konec leta 2012 dobrih 100 milijonov evrov finančnih obveznosti, konec leta 2015 pa 80 milijonov.

Japonski načrti s Heliosom