Foto: Reuters
Foto: Reuters

Za reševalni sveženj je glasovalo več kot 98 odstotkov delničarjev, ki skupaj predstavljajo 39 odstotkov delnic Lufthanse.

Država bo zdaj prevzela 20-odstotni delež v podjetju, kar jezi nekatere lastnike, ki bodo ob del svojih naložb. Nezadovoljni so tudi konkurenti v letalski panogi.

Potrditev reševalnega svežnja sicer ni bila samoumevna, saj mu je največji delničar Lufthanse, bavarski poslovnež Heinz Hermann Thiele, nasprotoval vse do srede, ko si je očitno premislil.

Izvršni direktor družbe Carsten Spohr je že pred tem opozoril, da bo glasovanje o državni pomoči predstavljalo "zgodovinski trenutek" in bo odločilo o usodi letalskega velikana.

Med glasovanjem se je pred sedežem zbralo na desetine zaposlenih, ki so zahtevali, naj vodstvo glasuje za državno pomoč.

Devet milijard evrov

Skladno z dogovorom o pomoči bo Lufthansa od države prejela devet milijard evrov. Predvideno je, da bo državni stabilizacijski sklad WSF prispeval 5,7 milijarde evrov v premoženje matične družbe, pri čemer bo šlo za povratna sredstva.

Poleg tega bo WSF prek dokapitalizacije v višini 300 milijonov evrov vplačal nove delnice in pridobil 20-odstotno lastništvo, ki bi ga lahko v prihodnje povečal na 25 odstotkov in eno delnico, s čimer bi družbo tudi obranil pred morebitnim sovražnim prevzemom.

Predvideno je še tri milijarde evrov vredno posojilo državne razvojne banke KfW in zasebnih bank za obdobje treh let.

Nemška država se bo z 20-odstotnim deležem v lastniško strukturo Lufthanse vrnila prvič po privatizaciji leta 1997. Poleg tega bo dobila dve mesti v nadzornem svetu družbe.

Zeleno luč državni pomoči Lufthansi je že napovedala tudi Evropska komisija. Kot so danes pojasnili v Bruslju, je injekcija dovoljena, a bo morala družba posledično na letališčih v Frankfurtu in Münchnu poskrbeti tudi za prostor za druge letalske družbe in tako zagotoviti pošteno konkurenco.

Ryanair napoveduje tožbo

Reševanje pa je že razjezilo nekatere konkurente v panogi, med drugim irskega nizkocenovnega letalskega prevoznika Ryanair, kjer so napovedali, da bodo pomoč Lufthansi izpodbijali pred Sodiščem EU-ja.

"Gre za spektakularen primer bogate evropske države, ki ignorira evropska pravila v korist svoje nacionalne industrije in v škodo revnejših držav," je razvoj dogodkov pospremil izvršni direktor irske letalske družbe Michael O'Leary.