Mercator sodeluje s približno 100 slovenskimi dobavitelji sadja in zelenjave. (Fotografija je simbolična.) Foto: BoBo
Mercator sodeluje s približno 100 slovenskimi dobavitelji sadja in zelenjave. (Fotografija je simbolična.) Foto: BoBo
Slovenski porabnik bo za hrano plačal več kot v drugih državah

"Kupcem želimo ponuditi čim več domačih in svežih izdelkov, zato si prizadevamo za stabilno dobavo in dolgoročno sodelovanje tako z zadrugami kot z večjimi in manjšimi kmetijami. V ta namen smo se odločili, da se že za naslednje leto dogovorimo za odkup pridelkov," je dejal Balažič, ki je v ponedeljek pisma o nameri podpisal z dobavitelji Grede Tešanovci, vrtnarije Term Čatež, Kmetijskim gospodarstvom Panorganic ter kmetoma Silvom Šlambergerjem in Vladom Krambergerjem.

Direktorica nabave Alenka Krafogel je ob tem dodala, da si v prihodnje zaradi pomanjkanja domačih pridelkov želijo povečati sodelovanje predvsem z manjšimi kmetovalci, ki bodo poskrbeli za lokalno ponudbo.

Mercator sicer po Balažičevih besedah letno odkupi okoli 18.000 ton slovenskih svežih pridelkov, kar je četrtina vseh, ki jih prodajo. "Glede na to, da je samooskrba s sadjem in zelenjavo ocenjena pod 40 odstotkov, je to zgovoren podatek o naših prizadevanjih za ponudbo domačega. Izvajamo vrsto ukrepov za povečanje ponudbe domačih pridelkov in samo za našo tržnico namenjamo 3.000 kvadratnih metrov prodajalnih površin v 109 trgovinah po vsej Sloveniji," je še dodal predsednik Mercatorjeve uprave.

Zadovoljni so tudi slovenski pridelovalci
S tovrstnim sodelovanjem so zadovoljni tudi pridelovalci. Andrej Šiftar iz Grede Tešanovci je povedal, da je s takim dogovorom precej lažje delati, saj pridelovalci zdaj vedo, komu in koliko pridelka bodo prodali prihodnjo sezono. "Kot se je izkazalo že letos, tako sodelovanje pomeni tudi večjo dodano vrednost za naše izdelke," je dejal predstavnik Grede, kjer na enem hektarju letno pridelajo do 400 ton paradižnika, pri čemer bo Mercator deležen okoli tretjine pridelka.

V vrtnem centru Term Čatež, ki že zdaj dobro sodeluje z Mercatorjem, bodo v prihodnji sezoni za tega trgovca posadili še več paradižnika. Po besedah Dejana Bibiča, izvršnega direktorja Term Čatež, kjer se poleg turizma sicer ukvarjajo tudi z zelenjadarsko dejavnostjo, je to korak v pravo smer in dobra spodbuda za pridelovalce - že prihodnje leto namreč nameravajo proizvodnjo paradižnika kar potrojiti.

Slovenski porabnik bo za hrano plačal več kot v drugih državah