Poseben zakon za projektno podjetje bi lahko bil sprejet že maja. Foto: BoBo
Poseben zakon za projektno podjetje bi lahko bil sprejet že maja. Foto: BoBo
Posebno podjetje za drugi tir

Po načrtu vlade bi prek dokapitalizacije lastništvo v projektnem podjetju ponudili zasebnim vlagateljem in zalednim državam, Slovenija pa bi imela zgolj manjšinski delež.

V ta namen bodo pripravili poseben zakon, ki bo v vladni obravnavi predvidoma marca, DZ pa bi ga lahko sprejel maja, je na novinarski konferenci po seji vlade povedal minister za infrastrukturo Peter Gašperšič.

Vlada bo do konca junija prav tako naročila analizo o možnostih za poenostavitve in pocenitev projekta, predvsem z vidika potniškega prometa na novem tiru in predvidene hitrosti vožnje. Končna rešitev bo znana po teh analizah, je povedal minister.

GZS: Zunanja revizija nujna
Gospodarska zbornica Slovenije (GZS) je v svojem odzivu odločitev vlade pozdravila. "Skrajni čas je, da resno začnemo graditi drugi tir Koper-Divača, saj je strateškega pomena za Slovenijo," so zapisali v GZS-ju. Ocenili so, da ustanovitev projektnega podjetja predstavlja dodatno jamstvo, da bo upravljanje naložbe preglednejše, saj bi vključili tudi zasebne vlagatelje.

"Vendar opozarjamo, da je kljub temu nujna tudi zunanja revizija vrednosti projekta, da ga davkoplačevalci ne bi preplačali, kot v primeru nekaterih drugih infrastrukturnih projektov v preteklosti … Zato je zunanja revizija nujen predpogoj za verodostojen in pregleden začetek naložbe," je zapisal generalni direktor GZS-ja Samo Hribar Milič.

Vlado je tudi pozval, naj javnosti predstavi vse ključne elemente projekta - kdo so morebitni vlagatelji, kakšno vlogo bodo ti pridobili v prihodnji logistični verigi ter kakšno vlogo bodo v prihodnje imeli Luka Koper, Slovenske železnice in logistična podjetja.

Na GZS-ju bodo v petek predstavili ugotovitve analize tveganj, povezanih z neizgradnjo drugega tira, ki so jo opravili Jože P. Damjan, Aleš Groznik in Bogdan Zgonc.

Posebno podjetje za drugi tir