Nemški minister pravi, da se je v teh kriznih časih pokazalo, kako pomembna je digitalizacija. Foto: Reuters
Nemški minister pravi, da se je v teh kriznih časih pokazalo, kako pomembna je digitalizacija. Foto: Reuters

Scheuer je gospodarski načrt poimenoval "Naložbe v mobilnost prihodnosti", o njem pa bo v torek v Berlinu razpravljala celotna vlada. Pandemija novega koronavirusa je pokazala, kako pomembna je dobro razvita digitalna infrastruktura. Nujna je trajnostna razširitev širokopasovnega omrežja in omrežja mobilnih komunikacij, piše v predlogu.

Načrt predvideva, da bo 8,5 milijarde evrov namenjenih za digitalizacijo, tri milijarde bo šlo v zvezni sklad za digitalno infrastrukturo, pet milijard pa za "kvantni skok" za razširitev omrežja, kar pomeni tudi razširitev dostopa do omrežij 5G, piše Deutsche Welle.

Nemške železnice so v času epidemije doživele veliko finančno izgubo. Foto: Reuters
Nemške železnice so v času epidemije doživele veliko finančno izgubo. Foto: Reuters

Scheuer želi obenem z "usmerjenimi in hitro delujočimi gospodarskimi spodbudami" podpreti tudi razvoj železniškega omrežja ‒ za to je predvidenih 2,6 milijarde evrov pomoči. Milijardo evrov naj bi investirali v vse večjo digitalizacijo in modernizacijo železniške infrastrukture v državi, kar bi se moralo zgoditi do leta 2022. In še dve finančni postavki ‒ 750 milijonov želijo nameniti v prenovo železniških postaj, 800 milijonov pa kot spodbuda železniškemu tovornemu prometu.

Upravitelj nemške železniške infrastrukture, podjetje Deutsche Bahn, ki je v državni lasti, bi v naslednjih dveh letih prejel 5,5 milijarde evrov za povečanje lastniškega kapitala, s čimer bi ublažili finančne izgube zaradi epidemije novega koronavirusa.

Denar tudi za ceste in vodne poti

Ministrstvo ni pozabilo niti na cestno infrastrukturo ‒ za gradnjo cest so predvideli 2,5 milijarde evrov, za preusmeritev k uporabi alternativnih goriv pa skoraj dve milijardi. Avtobusna podjetja lahko računajo na 190 milijonov evrov pomoči, več kot milijarda pa bo namenjena za izboljšanje vodnih poti. Nekaj denarja bodo namenili tudi za večjo uporabo vozil na gorivni pogon in vodik.

Gospodarska kriza, ki se je tako v Nemčiji kot v celotni Evropski uniji pojavila zaradi pandemije novega koronavirusa, je vlade držav spodbudila k drastičnim svežnjem gospodarskih spodbud. Pred dnevi je tudi Evropska komisija predstavila 750 milijard evrov vreden program pomoči, ki pa bo za uresničitev potreboval soglasno podporo vseh 27 držav članic. Že pred tem sta Francija in Nemčija skupaj predlagali 500-milijardni sveženj, s katerim bi omogočili gospodarsko okrevanje EU-ja, dodaja Deutsche Welle.