Vlada bo zdaj zagotovila daljše obdobje vlaganj v železniško infrastrukturo, ki je v zelo slabem stanju. Foto: MMC RTV SLO
Vlada bo zdaj zagotovila daljše obdobje vlaganj v železniško infrastrukturo, ki je v zelo slabem stanju. Foto: MMC RTV SLO

Z vodstvom Slovenskih železnic in ministrom Vlačičem se je spet sešel premier Borut Pahor in z njimi govoril o sanaciji železnic ter perspektivah Slovenskih železnic. Vsi so se strinjali, da zastavljeni koncept predstavlja dober odgovor na izzive, ki jih prihodnost postavlja pred železniški sektor v Sloveniji.

Davek za vozila bo namenjen železnicam
Zato bo vlada ta teden odločala o zakonodaji, s katero bodo reševali vprašanja organiziranosti SŽ-ja, infrastrukture in vlaganj v javno železniško infrastrukturo. Vlačič je zatrdil, da bodo zagotovili nemoten dotok sredstev, saj se bodo sredstva od davka za vozila stekala za železniško infrastrukturo.

Korak bliže gradnji je železniška proga med Trstom in Divačo, ki bo del petega evropskega koridorja. Namestnik italijanskega ministra za promet Roberto Castelli in državni sekretar na ministrstvu za promet Igor Jakomin sta namreč v Trstu podpisala dogovor o skupnem projektiranju te povezave, za kar je 50 milijonov evrov primaknila tudi Evropska unija. Podpis so spremljali tudi protesti nasprotnikov proge, ki bo po njihovem mnenju škodovala občutljivemu kraškemu okolju, je poročala TV Slovenija.

Uprava železnic z Goranom Brankovičem že izvaja sanacijo družbe, saj so sprejeli strateške usmeritve. Do konca leta bo po Brankovičevih besedah sprejeta strategija železnic, v kateri bodo postavljeni zelo jasni cilji: širiti se s posli, kjer je mogoče, in iskati tudi druge alternativne rešitve.

Poslovanje se izboljšuje
Izboljšuje se tudi poslovanje, v prvih osmih mesecih je tako družba ustvarila 3,7 milijona evrov izgube iz poslovanja, medtem ko so načrtovali izgubo 16 milijonov evrov, v enakem obdobju lani pa je ta znašala 29,3 milijona evrov. Slovenske železnice imajo rast prihodkov in uspešno klestijo stroške, ki so nižji od načrtovanih.