Glavna vlagateljica v gradnjo hitre proge med Beogradom in Budimpešto je Kitajska. Foto: AP
Glavna vlagateljica v gradnjo hitre proge med Beogradom in Budimpešto je Kitajska. Foto: AP

Med potniki na prvem vlaku na novi progi so bili srbski predsednik Aleksandar Vučić in madžarski premier Viktor Orban, predstavniki kitajskih izvajalcev del na progi ter podjetja ruskih železnic.

Vlak naj bi vozil s hitrostjo 200 kilometrov na uro in za pot od srbske prestolnice do Novega Sada, dolgo 75 kilometrov, porabil 40 minut.

Dela na progi so bila vredna 935 milijonov dolarjev, sicer pa je to del proge med Beogradom in Budimpešto, ki je po pisanju Tanjuga največji tovrstni projekt v tem delu Evrope.

Za pot od Beograda do Budimpešte manj kot tri ure

Proga je del kitajske pobude Pas in pot, s katero želi Peking infrastrukturno povezati Azijo in Evropo. Ko bo zgrajena, bo pot iz Beograda do Budimpešte z vlakom trajala manj kot tri ure.

Vrednost celotnega projekta v Srbiji je okoli 2,2 milijarde dolarjev. Poleg proračunskih sredstev je Srbija za gradnjo dobila posojili Rusije in Kitajske.

Hitra proga Beograd–Budimpešta je prvi čezmejni projekt v okviru sodelovanja Kitajske ter srednje- in vzhodnoevropskih držav.