Airbus A380 je po devetih urah v zraku uspešno pristal na letališču John F. Kennedy v New Yorku. Foto: EPA
Airbus A380 je po devetih urah v zraku uspešno pristal na letališču John F. Kennedy v New Yorku. Foto: EPA
Lufthansin pilot Jürgen Raps o tem, kako težko je v resnici usmerjati orjaka
Airbus prestal krstni potniški let

Novo letalo družbe Lufthansa, ki je iz Frankfurta v New York prepeljalo 500 potnikov, je ob pristanku na ameriški celini pozdravila množica navdušenih gledalcev. Med potniki so bili predvsem povabljenci, zaposleni pri Airbusu in Lufthansi ter novinarji.

Istočasno je v Los Angelesu pristalo še eno letalo Airbus, ki se je na pot podalo iz Toulusa, a brez potnikov.

Airbus bo počasi napredoval
Na prvem poskusnem poletu naj bi se pokazale realne razmere, ki jih bodo morali orjak in letališki delavci obvladati med premikanjem po letališčih po svetu in vkrcavanjem ter izkrcavanjem potnikov. Po pristanku v New Yorku bo letalo v torek poletelo v Chicago, potem pa se bo vrnilo v Frankfurt. Kmalu bodo sledili še podobni poleti v Hongkong, Washington in München.

A380, ki je zaradi težav z elektroniko in zamud pri izdelavi družbo Airbus pahnil v resno finančno krizo, več letalskih prevoznikov pa je preklicalo naročila, naj bi od oktobra na rednih progah prvi uporabljal Singapure Airlines. Vseh naročil je za zdaj okoli 160, Lufthansa sama je naročila 16 novih "superjumbov". Polet prek Atlantika je namenjen tudi predstavitvi ameriškim kupcem, ki tradicionalno raje izbirajo Boeingova letala.

Boeing odgovarja s 747-8


Med letalskima proizvajalcema Airbus in Boeing poteka oster spopad za kupce. Medtem ko pri Airbusu prisegajo na širokotrupna letala z velikimi kapacitetami za medoceanske prevoze, pa so pri Boeingu prepričani, da je prihodnost v manjših in zato ekonomičnejših letalih, ki bodo lahko letela med manjšimi letališči. Največji tekmec letala A380 bo najnovejša Boeingova različica legendarnega modela 747. Krstni polet naj bi model 747-8 doživel konec leta 2008.
  AIRBUS A380 "SUPERJUMBO"
    Dolžina: 73 m
    Razpon čez krila: 79,8 m
    Višina: 24,1 m
    Domet: 15.000 km
    Maksimalna vzletna teža: 560 ton
    Maksimalna hitrost: 0,89 macha/1.089 km/h
    Število potnikov: 555/853 (samo en razred)
    Dolžina vseh kablov v letalu: 530 km
    Cena: 296-316 milijonov dolarjev

A. L./B. T.

Lufthansin pilot Jürgen Raps o tem, kako težko je v resnici usmerjati orjaka
Airbus prestal krstni potniški let