Združenje ACI Europe ocenjuje, da bi se v prihodnjih mesecih z insolventnostjo lahko spopadalo 193 od skupaj 740 komercialnih letališč po Evropi, če se letalski promet do konca leta ne bo popravil, navaja Guardian.

Potniki na londonskem letališču Heathrow. Britanski regulator za letalski promet (CAA) naj bi lastnike Heathrowa pozval, naj zagotovijo ustrezno dokapitalizacijo, sicer mu grozi nacionalizacija. : EPA
Potniki na londonskem letališču Heathrow. Britanski regulator za letalski promet (CAA) naj bi lastnike Heathrowa pozval, naj zagotovijo ustrezno dokapitalizacijo, sicer mu grozi nacionalizacija. : EPA

Izguba službe grozi 227.000 zaposlenim
Letališča, ki jim grozi propad, zaposlujejo 277.000 ljudi, skupaj pa ustvarjajo 12 milijard evrov prihodkov. Olivier Jankovec, generalni sekretar združenja letaliških operaterjev, zato opozarja, da je v tem trenutku prihodnost letalske industrije videti zelo žalostno. "Trenutni prihodki še zdaleč ne pokrijejo stroškov obratovanja. Karantene in omejitve, ki so v veljavi, z vsakim dnem peljejo evropska letališča bliže robu obstoja," opozarja Jankovec.

Septembra letos 75 odstotkov manj potnikov kot lani
Število potnikov na evropskih letališčih je bilo septembra za 75 odstotkov manjše kot leto pred tem, od začetka pandemije pa je bilo potnikov manj za kar 1,3 milijarde. Najbolj so na udaru manjša regionalna letališča, a tudi večja evropska letališča "niso imuna proti kritičnemu finančnemu tveganju".

"Letališča so stroške že oklestila do kosti, hkrati pa so se za preživetje krize močno zadolžila. Poleg tega so že morala odpustiti številne zelo kompetentne delavce. In vse to močno ogroža njihov obstoj," dodaja Jankovec.

Boeing: Zmanjšanje števila zaposlenih za 20 odstotkov do konca leta 2021

Medtem pa so iz podjetja ameriškega proizvajalca letal Boeing sporočili, da bodo do konca prihodnjega leta število zaposlenih zmanjšali za skupaj 20 odstotkov. To je s 160.000 pred krizo na 130.000. Zaradi pandemije se je letalski promet močno zmanjšal, s tem pa tudi povpraševanje po novih letalih. Boeing je imel tako v prvih devetih mesecih leta 30 odstotkov manj prihodkov, kot jih je načrtoval. "A kljub krizi nam naš raznoliki portfelj, ki vključuje tudi vladne storitve, obrambni in vesoljski program, zagotavlja neko stabilnost in možnost, da se reorganiziramo za obdobje po krizi," je po poročanju BBC-ja dejal direktor Boeinga Dave Calhoun.