Naloga pomorskega pilota je, da se s čolnom pripelje do ladje, se nanjo vkrca in jo pomaga varno pripeljati v pristanišče oz. iz njega. To dejavnost je v Luki Koper izvajala zgolj ena družba, Piloti Koper, ki je zaposlovala vse pomorske pilote. Foto: MMC RTV SLO
Naloga pomorskega pilota je, da se s čolnom pripelje do ladje, se nanjo vkrca in jo pomaga varno pripeljati v pristanišče oz. iz njega. To dejavnost je v Luki Koper izvajala zgolj ena družba, Piloti Koper, ki je zaposlovala vse pomorske pilote. Foto: MMC RTV SLO

Četrt stoletja je pomorsko pilotažo opravljalo podjetje Piloti, nato pa je država lani pozimi ustanovila podjetje za opravljanje pomorske pilotaže, službe v njem pa niso dobili vsi, ki so bili več let zaposleni pri zasebniku, ampak le nekateri. Državno podjetje je medtem z razpisom iskalo in zaposlilo nove pilote in voditelje čolnov.

Pet delavcev, ki jih javno podjetje KOPP (Koprska pomorska pilotaža) ni hotelo zaposliti, je pravico iskalo na sodišču, kjer so dokazovali obstoj delovnega razmerja. Trdili so, da je bil to le prenos dejavnosti z zasebnega podjetja na novo podjetje, ki bi zato moralo prevzeti vse zaposlene, ne le izbranih. V državnem podjetju za pilotažo trdijo nasprotno: da to ni prenos, ker je država javno službo postavila povsem na novo.

Peterica, ki je tožila, nima enakega sodnega epiloga. Dva delavca mora država takoj zaposliti, za dva, ki sta se vmes pogodbeno zaposlila drugje, pa je sodišče razsodilo, da jima mora državno podjetje za pomorsko pilotažo izplačati zaostale plače, ni pa ju dolžno zaposliti. Na sodbo se bosta pritožila.

Obramba: Kaznovana, ker sta delala

"Odločitev sodišča je nesprejemljiva, saj ju je sodišče tako rekoč kaznovalo, ker sta si v vmesnem času zaradi zagotavljanja socialne varnosti službo poiskala drugje in na dan zadnje glavne obravnave nista bila brezposelna. Če bi bila in bi doma uživala nadomestilo za brezposelnost, pa bi ju tožena stranka morala pozvati nazaj na delo. To je neživljenjska odločitev," je prepričan odvetnik tožeče peterice Boštjan Štrasner.

Za voditelja čolna, ki ni bil uspešen s tožbo, ker je pri nekdanjem delodajalcu, podjetju Piloti, dobil odpoved iz razloga nesposobnosti, pa je sodišče odločilo, da je njegov zahtevek neutemeljen. Tudi za to sodbo je obramba že napovedala pritožbo.

"Sodišče se je postavilo na stališče, da bi moral tožbo vložiti zoper prejšnjega delodajalca, pa čeprav bi v času odpovedi že moral biti zaposlen pri toženi stranki, ker je do prenosa dejavnosti na novo podjetje prišlo pred odpovedjo delovnega razmerja. Tudi to sodbo bomo izpodbijali na višjem sodišču in se pri tem sklicevali na judikat vrhovnega sodišča, ki je v enem primeru že odločilo, da odpoved ni utemeljena, ker je bil delavec že v delovnem razmerju pri novem delodajalcu," napoveduje Štrasner.

V KOPP-u vztrajajo: Pilotažo smo zagnali na novo

V državnem podjetju za pomorsko pilotažo napovedujejo pritožbe na vseh pet sodb koprskega delovnega sodišča. "Vztrajali bomo, da ni šlo za prenos dejavnosti pomorske pilotaže, pač pa za novo vzpostavitev te službe," napoveduje direktor KOPP-a Radko Malačič.