Med glavne prednosti uporabe dronov na Pošti Slovenije štejejo zmanjšanje onesnaževanja, optimiziranje logističnih poti, hitro dobavljivost nujnih dobrin, materialov na težko dostopna in oddaljena območja in podobno. Foto: Pošta Slovenije
Med glavne prednosti uporabe dronov na Pošti Slovenije štejejo zmanjšanje onesnaževanja, optimiziranje logističnih poti, hitro dobavljivost nujnih dobrin, materialov na težko dostopna in oddaljena območja in podobno. Foto: Pošta Slovenije

Kot so sporočili s Pošte Slovenije, številna podjetja po svetu z letalniki že uspešno dostavljajo najrazličnejše pošiljke, trenutna evropska zakonodaja pa letenja zunaj vidnega polja še ne omogoča. Pošta se želi po navedbah generalnega direktorja Tomaža Kokota aktivno vključevati v proces oblikovanja predpisov, ki urejajo letenje in upravljanje brezpilotnih letalnikov v Sloveniji, z jasnim ciljem iskanja novih poslovnih priložnosti. Tehnologija to že dlje omogoča, zatika pa se pri regulativah, ki urejajo zračni prostor. Trenutno namreč v evropskem prostoru ni veliko manevrskega prostora za množično izvedbo tovrstnih dostav.

S pomočjo letalnikov namerava Pošta Slovenije dostavljati nujno potrebne pošiljke na območja, kamor jih konvencionalna vozila ne morejo dostaviti hitro in učinkovito. Foto: Pošta Slovenije
S pomočjo letalnikov namerava Pošta Slovenije dostavljati nujno potrebne pošiljke na območja, kamor jih konvencionalna vozila ne morejo dostaviti hitro in učinkovito. Foto: Pošta Slovenije

"Potenciali uporabe dronov v dostavi so za najrazličnejše namene. Od dostave laboratorijskih vzorcev iz oddaljenih območij, dostave dobrin z ladij na kopno, celo do dostave spletnih nakupov končnim kupcem. Tukaj vidimo velik potencial tudi v Pošti Slovenije, in sicer tudi za segment pri dostavi spletnih nakupov kot storitev z najvišjo dodano vrednostjo," je poudaril Kokot.

Med glavne prednosti uporabe tovrstnih vozil na Pošti Slovenije štejejo zmanjšanje onesnaževanja, optimiziranje logističnih poti, hitro dobavljivost nujnih dobrin, materialov na težko dostopna in oddaljena območja in podobno. Velik potencial predstavlja tudi oskrba in dostava poštnih pošiljk gorskim postojankam in planinskim kočam, v nasprotni smeri pa odvoz odpadkov v dolino. Podobno velja tudi za dostavo zdravil in medicinskih pripomočkov v nujnih primerih.

Ledino orjejo tehnološko naprednejše države in svetovne korporacije

Na področju razvoja dostave z brezpilotnimi letalniki po pojasnilih svetovalca poslovodstva Pošte Slovenije Marjana Osvalda prednjačijo predvsem tehnološko naprednejše države, in sicer ZDA, Kitajska, Nova Zelandija, Avstralija, Nemčija in Švica, ter podjetja, kot so Alibaba, Amazon, Google. Kitajska naj bi po napovedih dostavo z letalniki, ki bodo lahko prenesli eno tono do 1500 kilometrov daleč, začela že leta 2025. "Tudi v EU-ju imamo ambiciozne načrte, Evropska komisija vidi prihodnost brezpilotnih letalnikov v kmetijstvu, energetiki, nadzoru javnega reda in miru ter v spletni trgovini in mobilnosti na splošno," je dejal Osvald.

Po napovedih direktorja inovacij pri Pošti Slovenije Kristijana Perčiča so nadaljnji koraki družbe na tem področju povezani s sodelovanjem pri razvojno-raziskovalnih in inovacijskih projektih, demonstracijskih projektih za vzpostavitev okolij, v katerih se avtonomne dostave lahko izvajajo, ter vzpostavitvi oz. pridružitvi konzorciju večjih slovenskih podjetij, ki na področju komercialne uporabe avtonomnih letalnikov in drugih avtonomnih vozil vidijo priložnosti za kreiranje poslovnih modelov prihodnosti. Ob tem pa so, tako Perčič, pripravljeni s svojimi dosedanjimi izkušnjami vplivati na ustvarjanje trenutno aktualne zakonodaje.

Pošta z dronom dostavila paket na Vršič