Škotski viski se prodaja za med. Foto: Pixabay
Škotski viski se prodaja za med. Foto: Pixabay

Azijsko-pacifiška regija pa je zamenjala Evropsko unijo kot največji prodajni trg, je sporočilo združenje Scotch Whisky Association. Po podatkih združenja se je izvoz škotskega viskija lani povečal za 37 odstotkov, na 6,2 milijarde funtov (sedem milijard evrov). To je več kot poldrugo milijardo funtov več kot leta 2021 in 1,28 milijarde funtov več kot pred pandemijo leta 2019.

Pri tem se je lani bistveno okrepila prodaja v Tajvan, Singapur, Indijo in na Kitajsko, je poročilo združenja povzel STA. Po količini prodane pijače je Indija prehitela dozdajšnjo vodilno Francijo. V Indijo je bilo lani dostavljenih 219 milijonov 0,7-litrskih steklenic, leto prej pa 136 milijonov. Škoti si glede na pogajanja o britansko-indijskem sporazumu o prosti trgovini obetajo še večje rasti izvoza v to državo.

K okrevanju industrije pripomoglo predvsem ponovno odprtje barov

Nemčija ostaja v prvi deseterici uvoznic scotcha. Vrednost izvoza v največje evropsko gospodarstvo je lani znašala 202 milijona funtov (228,66 milijona evrov) in se je povečala za 36 odstotkov. Količina izvoza škotskega viskija v Nemčijo se je leta 2022 povečala za 48 odstotkov, na 67 milijonov 0,7-litrskih steklenic.

Po besedah predsednika združenja Marka Kenta je k okrevanju industrije škotskega viskija v letu 2022 med drugim prispevalo ponovno odprtje gostinskih obratov na ključnih svetovnih trgih. Da je industrija prvič presegla mejnik šestih milijard funtov, pa je označil za svetovno zgodbo o uspehu, na katero so lahko upravičeno ponosni.