V Revozu so zaradi novega koronavirusa in manjšega povpraševanja ukinili nočno proizvodnjo in odpustili okoli 400 delavcev. Foto: BoBo
V Revozu so zaradi novega koronavirusa in manjšega povpraševanja ukinili nočno proizvodnjo in odpustili okoli 400 delavcev. Foto: BoBo

Iz Revoza v Novem mestu so sporočili, da varčevalni program ne zadeva njegovega poslovanja. "Z zadovoljstvom ugotavljamo, da na seznamu tovarn, v katerih je predvidena reorganizacija oz. prestrukturiranje, novomeške tovarne ni, prav tako, kar se tiče števila zaposlenih, ni predvideno dodatno znižanje v naši tovarni," je za Radio Slovenija sporočila predstavnica Revoza Nevenka Bašek Zildžovič.

V Novem mestu sicer že zmanjšujejo obseg proizvodnje, kar je deloma posledica upada povpraševanja na trgu zaradi novega koronavirusa. V Revozu so zaradi ukinitve nočne izmene prekinili pogodbo z okoli 400 delavci. Dodatna odpuščanja niso predvidena.

"V sindikatu smo za zdaj zadovoljni, seveda zadeve spremljamo, je pa to šele neki začetek, na mikroravni zadeve še niso razdelane, lahko da nas bo v prihodnosti še kaj prizadelo," pa je za Radio Slovenija povedal predsednik sindikata delavcev Revoza Slavko Pungeršič.

Revoza reorganizacija Renaulta ne bo prizadela

"Nujne prilagoditve obsega delovne sile"
"Ta načrt je ključen,
" je ob predstavitvi varčevalnega programa povedala začasna generalna izvršna direktorica Clotilde Delbos. Program, ki je glede na sporočilo za javnost še v fazi osnutka, predvideva krepitev odpornosti podjetja. "Temelji na bolj učinkovitem pristopu do operativnih aktivnosti in rigoroznem upravljanju virov," so pojasnili v Renaultu.

Da bi zagotovili vrnitev k dobičkonosnosti in vzdržni rasti, so predvidene "nujne prilagoditve obsega delovne sile". Pri tem bodo v ospredju prostovoljni odhodi, prekvalificiranje in notranja prožnost (premestitve), ukinjanje delovnih mest pa nameravajo izvesti v socialnem dialogu in dialogu z lokalnimi oblastmi.

Predstavljeni program ima več elementov. Med drugim predvideva izboljšanje učinkovitosti in krčenje inženirskih stroškov, s čimer naj bi privarčevali 800 milijonov evrov. Optimizacija virov se v tem delu naslanja na razvoj strateških tehnologij z visoko dodano vrednostjo in večji poudarek na digitalizaciji.

Francija bo domačo avtomobilsko industrijo, ki je močno na udaru zaradi koronavirusne krize, podprla z ukrepi v vrednosti več kot osem milijard evrov. Foto: Reuters
Francija bo domačo avtomobilsko industrijo, ki je močno na udaru zaradi koronavirusne krize, podprla z ukrepi v vrednosti več kot osem milijard evrov. Foto: Reuters

Nadaljnjih 650 milijonov evrov naj bi Renault privarčeval z optimizacijo proizvodnje. V tej luči pričakuje zmanjšanje svetovne proizvodnje s štirih milijonov vozil v letu 2019 na 3,3 milijona vozil do leta 2024. V načrtu je tudi opustitev širitve v Maroku in Romuniji, preučili pa bodo še, kaj in kako s proizvodnjo v Rusiji. Spremembe se obetajo tudi v tovarnah v Franciji.

Predsednik zagotavlja, da je cilj vzdržnost in dolgoročni razvoj podjetja

Tu naj bi bil v prihodnje poudarek na strateških poslih, vezanih na električna vozila, lahka komercialna vozila, krožno gospodarstvo in inovacije z visoko dodano vrednostjo. Prav to naj bi predstavljalo temelj okrevanja. Poleg tega naj bi francoski avtomobilski velikan 700 milijonov evrov prihranil z optimizacijo splošnih in tržnih stroškov. Hkrati naj bi prihranke dosegel še s preusmeritvijo aktivnosti, pri čemer naj bi poskrbel za primernejšo razporeditev virov. To naj bi zadevalo tako njegovo evropsko distribucijsko mrežo kot sistem na Kitajskem.

Varčevalni program, implementacija katerega naj bi bila skupaj vredna 1,2 milijarde evrov, bo vodstvo Renaulta zdaj predstavilo sindikatom. Predsednik Renaulta Jean-Dominique Senard zagotavlja, da je njihov cilj zagotoviti vzdržnost podjetja in njegov dolgoročni razvoj, tako da bo proizvajalec v prihodnjih letih ostal pomemben igralec v avtomobilski industriji.

Renault zaradi epidemije v odpuščanje