S podpisom smo po Cerarjevih besedah naredili pomemben korak pri uresničevanju projekta. Foto: BoBo
S podpisom smo po Cerarjevih besedah naredili pomemben korak pri uresničevanju projekta. Foto: BoBo
Po oceni ministra za infrastrukturo, ki opravlja tekoče posle, Petra Gašperšiča je Evropa pokazala, da nam stoji ob strani in podpira projekt drugi tir. Foto: BoBo
Slovesnosti sta se med drugim udeležila tudi prvi mož Slovenskih železnic Dušan Mes in predsednik uprave Luke Koper Dimitrij Zadel. Foto: BoBo

Ob podpisu sporazuma sta bila prisotna tudi predsednik vlade, ki opravlja tekoče posle, Miro Cerar in komisarka Violeta Bulc, ki sta vnovič poudarila pomen projekta za Slovenijo in EU. Sporazum sta podpisala direktor izvajalske agencije za inovacije in omrežja Evropske komisije Dirk Beckers ter namestnik direktorja družbe 2TDK Žarko Sajić.

Junija bi se lahko začela pripravljalna dela
Cerar je ob tem dejal, da gre za izjemen dan, ko si Slovenija in EU segata v roko ob projektu, ki je strateškega pomena za obe. Že prihodnji mesec lahko po Cerarjevih besedah začnemo pripravljalna dela, za katera je Slovenija že pridobila 44,3 milijona evrov evropskih sredstev. Dodal je, da si je država dodatnih 80 milijonov evrov zagotovila iz kohezijskega sklada za gradnjo osmega predora in dveh viaduktov. "Skupaj je to 233 milijonov evrov od načrtovanih 250 milijonov evrov nepovratnih sredstev," je izpostavil.

Pomemben del evropskih integracij
Bulčeva pa je dejala, da je drugi tir del pomembnih evropskih integracij oz. devetih evropskih koridorjev: "Slovenski prispevek k baltsko-jadranskemu in sredozemskemu koridorju se bo izrazil ravno skozi posodobitev drugega tira," je poudarila in pojasnila, da je to izjemno pomembno za štiri elemente, ki jim Evropska unija sledi na področju prometne politike: čistejše okolje, povečana varnost v cestnem prometu, zmanjševanje zastojev, četrti element pa je po njenih besedah ta, da bo unija definirala pomembne obrambne danosti, kjer bo tudi drugi tir verjetno odigral svojo vlogo.

Sodelovanje z Madžari zamrznjeno
Minister za infrastrukturo, ki opravlja tekoče posle, Peter Gašperšič je napovedal, da se lahko gradnja dostopnih cest začne takoj po podpisu investicijskega programa, in sicer še v prihodnjem mesecu. Glede sodelovanja Madžarov pa je pojasnil, da so pogajanja zaradi volitev pri sosedih in zdaj še pri nas začasno zaustavljena, nadaljevala pa se bodo, ko bodo pogoji za to vzpostavljeni.

Državni sekretar in vodja projekta Jure Leben je naglasil, da so danes oddali celotno dokumentacijo, potrebno za pridobitev posojila Evropske investicijske banke. Z banko po Lebnovih besedah nadaljujejo proces, pogodbo pa bi lahko podpisali konec oktobra.

Slovenija je 109 milijonov evrov za projekt pridobila na t. i. blendinškem razpisu v sklopu instrumenta za povezovanje Evrope, znanega po angleški kratici Cef. Ker je vlada predvidela, da bo sredstva črpalo podjetje 2TDK, ki mu koncesijo podeljuje zakon o drugem tiru, ta pa je bil dvakrat podvržen referendumu, je komisija sredstva začasno zamrznila. Potem ko pobudnikom tudi na drugem glasovanju na referendumu o zakonu o drugem tiru ni uspelo, je komisija sredstva znova sprostila.