Sindikalist Majcen opozarja, da vrednosti delnic Intereurope in Luke Koper padajo kljub relativno boljšemu poslovanju v zadnjem trimesečju. Obenem pa naj bi vse delnice, ki se pojavljajo na trgu, načrtno odkupoval eden izmed borznih posrednikov. To po besedah Majcna pomeni, da se zadeve koncentrirajo,
Sindikalist Majcen opozarja, da vrednosti delnic Intereurope in Luke Koper padajo kljub relativno boljšemu poslovanju v zadnjem trimesečju. Obenem pa naj bi vse delnice, ki se pojavljajo na trgu, načrtno odkupoval eden izmed borznih posrednikov. To po besedah Majcna pomeni, da se zadeve koncentrirajo, "očitno in prav gotovo po naročilu nekoga". Foto: MMC RTV SLO

Idejam o sinergijskih učinkih ne nasedamo več, ker smo takih obljub in idej naših ekonomistov že prenasičeni.

Peter Majcen

"Zavedamo se, da so Slovenske železnice v krizi in da jih je treba sanirati. Ne vidimo pa v tej igri nikakor potrebe po neposrednem povezovanju Luke in Intereurope," je izpostavil generalni sekretar Obalne sindikalne organizacije KS-90 Peter Majcen. Po njegovem mnenju gre pri vključitvi obeh podjetij za "tisti dodatni vložek, ki bi ga država dala Nemcem, da bi koordinirali sanacijo železnic". Tako visoke cene po njegovem primorsko gospodarstvo ne sme plačati.

Besedam, da gre pri ideji o povezovanju v skupni holding v družbi Slovenskih železnic zgolj za poslovno sodelovanje, sindikati ne verjamejo. Po njihovem gre le za prvi korak pri lastniškemu prevzemanju obeh družb, ki bi Nemčiji zagotovil prevlado in nadzor nad celotno logistiko v državi. Ob tem se postavlja vprašanje, kakšne tovore bodo Nemci usmerjali v Koper in kakšen bo v primeru oblikovanja takega holdinga sploh razvoj pristanišča v prihodnje. Sicer pa je bilo združevanje obalnega gospodarstva v holdinge za obalna podjetja do zdaj pogubno, lep primer pa je ravno koprski Istrabenz, je izpostavil Majcen.

Tuji vlagatelji imajo svoje načrte
Za Intereuropo bi združenje pod isto streho z nemškim logistom Schenkerjem v lasti Deutsche Bahn verjetno pomenilo, da bi del njene logistične mreže in posledično tudi delovnih mest v Sloveniji postal odveč, pravijo sindikati. Obenem pa je Intereuropa zaradi trenutno nizke cene na borzi in razvejanih logističnih mrež na Balkanu in v Vzhodni Evropi za tuje vlagatelje po njegovem nedvomno zanimiva. Nemška prevlada bi po Majcnovih besedah verjetno vplivala tudi poslovanje Luke Koper, saj je koprsko pristanišče že zdaj neposredno konkurenčno severnomorskim.

Predsednik sindikata pristaniških delavcev v Luki Koper Pavel Lokovšek pa je opozoril, da jih vlada o načrtih v zvezi s holdingom uradno ni obvestila, predsednik vlade Borut Pahor jih je namreč kar "postavil pred dejstvo". "Če se bomo igrali z zadevami, se ne bo končalo po željah predsednika Pahorja," je še dejal Lokovšek in poudaril, da sindikat glede vprašanja holdinga podpirajo tudi zaposleni. Predstavniki sindikatov v Luki Koper in Intereuropi se bodo z nekdanjim prvim možem Deutsche Bahna, Hartmudom Mehdornom, ki naj bi svetoval pri oblikovanju holdinga, sestali 15. junija ob Mehdornovem ponovnem obisku Obale.

Idejam o sinergijskih učinkih ne nasedamo več, ker smo takih obljub in idej naših ekonomistov že prenasičeni.

Peter Majcen