Nacionalni paviljon na CIIE. Foto: SPIRIT Slovenia
Nacionalni paviljon na CIIE. Foto: SPIRIT Slovenia

Kitajski predsednik Ši Džinping je ob odprtju napovedal nadaljevanje odpiranja kitajskega tržišča. Cilj tega sejma je svetu pokazati, da Kitajska ni samo prvi svetovni izvoznik, ampak da hitro povečuje tudi uvoz. Že drugo leto naj bi namreč Kitajska prehitela na tem področju ZDA in postala največji svetovni uvoznik, s čimer poskušajo v Pekingu zavrniti očitke, ki prihajajo tudi iz EU-ja, da je njeno tržišče še vedno preveč zaprto.

Na sejmu se bodo med drugim predstavila podjetja: Arctur, Arhel, Instrumentation Technologies, Istenič, KF Finance, Mare Santo, Mikropis Holding, Pipistrel, Steklarna Hrastnik, Unior in startup ZkotZ. Inovativne izdelke in rešitve na področju alpskega in nordijskega smučanja pa bodo predstavljali Alpina, Arctur, AND by Andraž, ArtRebel9, Elan, Sandi Murovec, Slatnar, Sherpa, ZkotZ ter smučarska zveza in Olimpijski komite Slovenije.

Na odprtju sejma je bil tudi francoski predsednik Macron, ki je letos kot prvi najvišji državnik iz EU-ja, ki je obiskal to prireditev, njen častni gost. Svetovna banka je v najnovejši analizi o pogojih sklepanja poslov, Kitajsko med 190 državami uvrstila na 31. mesto, Slovenija je na primer na tej tabeli 6 mest nižje, oziroma na 37. mestu. Največ podjetij iz držav EU-ja je iz Nemčije, kar 631, sledi ji presenetljivo Litva s 557 podjetji. Slovenija, ki ima dva razstavna paviljona, nacionalni in zimski, je letos prav tako pokazala povečano zanimanje za kitajski trg.

Slovenski izdelki bodo razstavljeni tudi na stalni razstavi v sodobnem poslovnem središču. Kot poudarjajo v javni agenciji SPIRIT, se Slovenija predstavlja kot država visokih tehnologij, inovativnih izdelkov in storitev ter kot odlična partnerica pri učinkoviti pripravi zimskih olimpijskih iger v Pekingu 2022 in pri razvoju zimskega športa na Kitajskem. V imenu vlade sodeluje na sejmu minister za gospodarstvo Zdravko Počivalšek, ki bo po udeležbi na sejmu obiskal Hanoj.