Premoženje Adrie v stečajni masi je razmeroma skromno. Foto: BoBo

Rok za oddajo ponudb je 10. november. Adria ima v lasti le še blagovno znamko, stavbno pravico na zemljišču na Brniku, kjer stoji upravna stavba, terjatve do kupcev, nekaj rezervnih delov in opreme ter dve manjši stanovanji v Ljubljani in Čateških toplicah, poroča Televizija Slovenija.

Odbor državnega zbora za infrastrukturo je prižgal rdečo luč predlogu novele zakona o letalstvu, ki bi po stečaju Adrie Airways državi dal možnost ustanovitve javne gospodarske službe v letalstvu. Ministrica Alenka Bratušek je dejala, da gre le za možnost, če tuji prevozniki ne bi vzpostavili povezav. V SDS-u in Levici pa so menili, da gre za škodljiv predlog.

Predlog zakonskih sprememb je podprlo devet članov odbora, proti jih je bilo deset. Ministrica je v obrazložitvi predloga sicer ocenila, da gre za majhno, a vsebinsko pomembno spremembo. "Jasno smo povedali, da je treba to uskladiti tudi z Evropsko komisijo, strinjam se, da bo potrebnih veliko naporov, če bomo ocenili, da je treba v Sloveniji uvesti javno gospodarsko službo za letalski promet. Dejstvo je, da si tega kot ministrica za infrastrukturo niti ne želim, vendar pa sem to dolžna storiti, če trg ne bo nadomestil vseh pomembnih letalskih povezav," je dejala.

SDS: Trg je že vse uredil sam
Opozicija ji je očitala predvsem, da predlog novele ne vsebuje vplivov na proračun oziroma koliko sredstev bi država namenila za subvencioniranje linij. Ministrica je ponovila, da tega še ne morejo napovedati, saj ne vedo, katere linije, če sploh katere, bi bilo treba subvencionirati. "Če se služba ne bo vzpostavila, potem zakon ne bo imel niti evra stroškov za davkoplačevalce. Če bomo zakon uporabili, pa bo imel kvečjemu pozitivne posledice za državljane," je dejala. Vlada bo, če bo to potrebno, ob sprejemanju uredbe zagotovila tudi denar.

Ministrica za infrastrukturo je ob vprašanju odgovornosti za stečaj s prstom pokazala na SDH. Foto: BoBo

Poslanci SDS-a so sicer obravnavo predloga spremembe zakona želeli umakniti z dnevnega reda današnje seje, vendar tega niso dosegli. Zvone Černač (SDS) je dejal, da je bil predlog, skupaj s predlogom novele zakona o prevozih v cestnem prometu, katerega obravnava bo sledila, na sejo uvrščen s kršenjem poslovnika in neupravičeno vrinjen pred današnjo obravnavo predlogov proračunov za leti 2020 in 2021. Predlogu zakonskih sprememb je sicer nasprotoval. "Predlog nima opredeljenih finančnih učinkov in je škodljiv, saj je trg že sam uredil vse in so tuji prevoznik že prevzeli pomembnejše linije," je dejal.

Bratušek: Odgovoren je SDH
Poslanka Levice Nataša Sukič je ocenila, da gre za zadnje dejanje v popolnoma zgrešeni zgodbi o privatizaciji Adrie Airways, ki jo je kot predsednica vlade začela prav Bratuškova, ki je družbo uvrstila na seznam podjetij za privatizacijo. Bratuškova se je strinjala, da je bila prodaja nacionalnega letalskega prevoznika neznanemu nemškemu finančnemu skladu slaba odločitev, vendar je vztrajala, da sama ni odgovorna za to.

Da je imela Adria zadnje čase pogoste zamude, ki so potnike odvračale od nakupa vozovnic, je spomnil Dušan Šiško (SNS), ki je ministrico vprašal, kdo je odgovoren za razprodajo in propad družbe. "Odgovornost je na Slovenskem državnem holdingu," je odgovorila Bratuškova.

Predlagane spremembe pa je podprl Andrej Rajh (SAB), ki je zavračal navedbo, da bi bila javna gospodarska služba "namenjena bogatenju nekaterih", prav tako pa trendi kažejo, da subvencioniranje sploh ne bo potrebno. Jerca Korče (LMŠ) je ob tem odgovornost za propad Adrie Airways pripisala vsem dozdajšnjim infrastrukturnim ministrom.