Steklarna Hrastnik. (Fotografija je arhivska.) Foto: Matija Mastnak
Steklarna Hrastnik. (Fotografija je arhivska.) Foto: Matija Mastnak

"Od hitrosti in smeri digitalizacije je odvisna tudi prihodnja konkurenčnost našega gospodarstva. Digitalizacija gospodarstva je zato ena ključnih prioritet našega ministrstva na vseh treh področjih: gospodarstva, turizma in športa," je na dogodku v Hrastniku opozoril gospodarski minister Matjaž Han. Kot je dodal, je ministrstvo v zadnjih treh letih dodelilo več kot 85 milijonov evrov subvencij in vavčerjev za digitalizacijo 1900 projektov v podjetjih.

Projekt, ki so ga poimenovali Celovita digitalna transformacija v steklarski industriji (Cedit.si), je eden od podprtih projektov na lani objavljenem javnem razpisu za digitalno preobrazbo gospodarstva. Steklarna Hrastnik je skupaj s še devetimi partnerskimi podjetji zanj pridobila 2,2 milijona evrov sofinancerskih sredstev. Lani je sicer ministrstvo prek omenjenega razpisa finančno podprlo 23 vlog konzorcijev podjetij v skupni vrednosti 43,8 milijona evrov, kar je vključevalo državna in evropska sredstva v okviru načrta za okrevanje in odpornost.

Hana veseli, da bodo s temi sredstvi Steklarni Hrastnik pomagali pri izvedbi celovite digitalne preobrazbe steklarske proizvodnje, vključno z digitalno preobrazbo devetih partnerskih podjetij. Tako postaja Steklarna Hrastnik ne le zeleno in kreativno, ampak tudi pametno podjetje, kar je tudi razpoznavni slogan slovenskega gospodarstva, je še dejal minister.

Uvajanje novih tehnologij in poslovnih modelov ter inovativnih metod

Generalni direktor Steklarne Hrastnik Peter Čas je povedal, da bodo lahko tudi zaradi takšnih razpisov in posluha gospodarskega ministrstva steklarsko proizvodnjo digitalizirali na več področjih, in sicer na področju inovativnosti, organizacije in upravljanja poslovanja ter trga.

Med drugim bodo uvedli nove oz. nadgrajene tehnologije in aplikacije, nove poslovne modele za različne trge, razvili modele strojnega učenja za optimizacijo proizvodnje, velepodatkovne rešitve, inovativne metodologije, posodobili operativne stroške, okrepili digitalne kompetence zaposlenih, zmanjšali izpuste toplogrednih plinov in skrajšali čas plasiranja novih inovativnih produktov na trg.

Namen projekta cedit.si je celovita digitalna preobrazba v verigah vrednosti življenjskih ciklov steklene embalaže. Poleg napredne digitalizacije steklarske proizvodnje obsega tudi digitalno preobrazbo konzorcijskih partnerjev in digitalizacijo interakcij z zunanjimi deležniki projekta. Uvedli bodo osem naprednih digitalnih tehnologij ter transformirali 14 poslovnih funkcij pri skupno 10 konzorcijskih partnerjih.

V konzorciju so podjetja Steklarna Hrastnik, Logix, ITS, Mikrocop, Solvera Lynx, Comsensus, MeiaInteractive Franc Dolenc, Meta Smart Factory, RCR in Analitica.

Digitalizacija steklarske proizvodnje