Vladni načrt je, da bi bilo v Sloveniji čez 10 let na cesti 200.000 električnih avtomobilov. Foto: Pixabay
Vladni načrt je, da bi bilo v Sloveniji čez 10 let na cesti 200.000 električnih avtomobilov. Foto: Pixabay

Energetski koncept Slovenije, ki na podlagi projekcij gospodarskega, okoljskega in družbenega razvoja določa cilje oskrbe z energijo, pravi, da bo leta 2030 šestina avtomobilov na naših cestah električnih, leta 2050 pa naj bi ta delež znašal že dve tretjini.

Trenutno je pri nas približno 1.200 električnih oziroma hibridnih vozil, infrastrukturno omrežje zanje pa je za zdaj dobro pokrito, pravi Bojan Žlender, vodja službe za trajnostno mobilnost na infrastrukturnem ministrstvu. "Vemo, da si želimo čez 10 let imeti več kot 200.000 električnih avtomobilov. Če bomo imeli 200.000 električnih avtomobilov, potrebujemo 20.000 polnilnic," je pojasnil Žlender.

Javnih polnilnih mest je pri nas trenutno 470, tako da ima poleg dobro pokritega avtocestnega omrežja vsak večji kraj vsaj eno počasno polnilno mesto, dodaja Žlender.

Premalo enostavno za uporabnika
A vprašanje je, kako dostopne so te polnilnice in kako prijazna je njihova uporaba za lastnike električnih avtomobilov, opozarja Ignac Završnik iz Društva za električna vozila Slovenije, kjer so podali nekaj predlogov za izboljšave: "Da se uvede sistem izračunavanja po uporabljeni energiji. Trenutno se uporablja po času. Potem je tu dostopnost teh hitrih polnilnih postaj. Recimo v Nemčiji bodo uvedli postaje, kjer se energija lahko plača z bančno kartico. Pri nas je treba pridobiti ID-kartico lokalnega ponudnika."

Te težave se bodo verjetno z nadaljnjim vzponom električnih avtomobilov hitreje odpravljale, meni Završnik, ki dodaja še, da bi morale občine in država bolje poskrbeti tudi za javno polnilno infrastrukturo pri uporabnikih v večstanovanjskih objektih, saj se 90 odstotkov vseh polnjenj še vedno opravi doma.