Gospodarstvo
električni avtomobil
Vladni načrt je, da bi bilo v Sloveniji čez 10 let na cesti 200.000 električnih avtomobilov. Foto: Pixabay

Dodaj v

Število električnih in hibridnih vozil se je v letu dni več kot podvojilo

Polnjenje še vedno ni najbolj prijazno do uporabnika
14. avgust 2017 ob 17:20
Ljubljana - MMC RTV SLO, Radio Slovenija

V prvih sedmih mesecih letošnjega leta je bilo na novo registriranih 768 avtomobilov na električni ali hibridni pogon, v istem obdobju lani pa je bilo takšnih vozil manj kot 300.

Energetski koncept Slovenije, ki na podlagi projekcij gospodarskega, okoljskega in družbenega razvoja določa cilje oskrbe z energijo, pravi, da bo leta 2030 šestina avtomobilov na naših cestah električnih, leta 2050 pa naj bi ta delež znašal že dve tretjini.

Trenutno je pri nas približno 1.200 električnih oziroma hibridnih vozil, infrastrukturno omrežje zanje pa je za zdaj dobro pokrito, pravi Bojan Žlender, vodja službe za trajnostno mobilnost na infrastrukturnem ministrstvu. "Vemo, da si želimo čez 10 let imeti več kot 200.000 električnih avtomobilov. Če bomo imeli 200.000 električnih avtomobilov, potrebujemo 20.000 polnilnic," je pojasnil Žlender.

Javnih polnilnih mest je pri nas trenutno 470, tako da ima poleg dobro pokritega avtocestnega omrežja vsak večji kraj vsaj eno počasno polnilno mesto, dodaja Žlender.

Premalo enostavno za uporabnika
A vprašanje je, kako dostopne so te polnilnice in kako prijazna je njihova uporaba za lastnike električnih avtomobilov, opozarja Ignac Završnik iz Društva za električna vozila Slovenije, kjer so podali nekaj predlogov za izboljšave: "Da se uvede sistem izračunavanja po uporabljeni energiji. Trenutno se uporablja po času. Potem je tu dostopnost teh hitrih polnilnih postaj. Recimo v Nemčiji bodo uvedli postaje, kjer se energija lahko plača z bančno kartico. Pri nas je treba pridobiti ID-kartico lokalnega ponudnika."

Te težave se bodo verjetno z nadaljnjim vzponom električnih avtomobilov hitreje odpravljale, meni Završnik, ki dodaja še, da bi morale občine in država bolje poskrbeti tudi za javno polnilno infrastrukturo pri uporabnikih v večstanovanjskih objektih, saj se 90 odstotkov vseh polnjenj še vedno opravi doma.

Jure Čepin, Radio Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
DamijanD
# 14.08.2017 ob 18:39
Micesar: to imajo firme različno: pri enih imaš najem, pri drugih je pa tvoja. Samo v enem primeru, ti jo zamenjajo, ko se iztroši, v drugem pa ne (oz. moraš kupit novo)
vombat98
# 14.08.2017 ob 21:40
naj mi nekdo razloži to strategijo rabe el. energije. Če nekdo omeni, da bo se ogreval na elektriko, vsi skočijo v luft, do pred kratkim je bilo celo prepovedano, če pa bi si naenkrat tričetrt slovencev kupilo el. avtomobil, pa bi bilo oh in sploh, čeprav se tričetrt el. energije proizvede iz nobnovljivih virov
bad brains
# 14.08.2017 ob 21:06
Naftarji tečejo(te) zadnji krog. Mene je bolj strah, da znajo odsluženi dizli končati v Sloveniji in ne Afriki, kot je nekdo napisal.
lfcfan
# 14.08.2017 ob 18:56
Odsluženi dizli in bencinski romajo v Afriko in Azijo in vse hvaljenje je zaman, gre le za premeščanje težav na drugo območje.
ElTorro
# 15.08.2017 ob 07:36
Torej smo lani davkoplačevalci plačali 2-5 milijonov za subvencije pretežno premožnim ljudem za električne igračke?

Fantastično.
Micesar
# 14.08.2017 ob 17:53
Nekdo bi lahko napisal kakšni so povprečni stroški e-avta. Nekje sem prebral, da se za najem baterije plačuje cca 80€. Koliko stane registracija, "tankanje" in zavarovanje in še kakšni so stroški vzdrževanja. Hvala
politik kritik
# 14.08.2017 ob 18:34
Nižje cene odražajo večje povpraševanje.

Tesla je do Aprila prodajal model S 60 z dosegom 340 km (po EPA standardu) z osnovno ceno 66000 USD. Julija je ta model nadomestil novi model 3 z dosegom 350 km (po EPA standardu) z osnovno ceno 35000 USD. Cherolet Bolt ima doseg 383 km (po EPA) in stane 37500 USD.

Skratka napredek, je sploh v trenutnem letu konkretno viden. Potrebno se je zavedati, da je v zadnjih 6 letih cena baterij padla za 80 %. Do leta 2020 se pričakuje da bo padec še za 75 %.
frlekin
# 14.08.2017 ob 17:49
utrujate s temi električnimi avti, vmes pa par reklam za novga golfa dizel vržete.
kislec
# 15.08.2017 ob 15:25
Sam neki prašam (nič z EV):

Res nisem pretirano natančen bralec, ampak odkar je država sprostila cene za nekatera goriva, še nisem zasledil nobenega članka ali poročila, kako se kaj gibljejo te svobodne cene - v primerjavi z državno reguliranimi?
zapravico
# 15.08.2017 ob 07:36
To z el.avti je tako kot če bi rekel,ogrevajte stanovanje na elektriko,da bo ozračje bolj čisto,pa ni važno koliko stane,in od kje bomo dobili toliko elektrike
malci
# 14.08.2017 ob 21:37
Iz prve roke lahko natrosim nekaj dejstev, ki jih v zgornjih komentarjih ni oz so napačna.
Sama polnilnica stane nekaj tisoč evrov, tako da s postavitvijo vred ne bi smelo priti kaj bistveno več kot 10.000€. Ob iznajdljivosti občin pa lahko še bistveno manj.

Večina avtomobilov se oz se bo polnila doma v času, ko je elektrike dovolj oz. omrežje ni obremenjeno s splošno porabo. Je pa tukaj zaenkrat še problem pri lastnikih, ki živijo v večstanovanjskih zgradbah. A upajmo, da se bo tudi tu v doglednem času našla ena pametna sistemska rešitev.

Glede dometa pa so kilometri z normalno vožnjo kar realni. Res jih ne boš naredil kar obljubljajo, če boš po AC vozil 140 km/h ali več, ob normalni vožnji pa ni problem. In tudi klima naprava ni tako hud porabnik, da bi se bistveno poznalo na porabi.
Itak pa za vožnjo v službo in nazaj ne potrebuješ 300km dometa

Je na spletni strani društva električnih vozil Slovenije ( www.devs.si) kar nekaj konkretnih člankov članov, ki vozijo el. avtomobile vsakodnevno po Sloveniji in evropi in načeloma so vsi lastniki zadovoljni.

.
HOR
# 14.08.2017 ob 20:01
@ZZK-1c
# 14.08.2017 ob 18:27
"...Slovenija si je do l. 2020 zadala, da bo 25 % energije pridobila iz OVE..."


Slovenija že pridobiva več od 25% elektrike iz OVE...!
kislec
# 15.08.2017 ob 15:18
jani metuljček, ti pa kar plahutaš:
" Aja vodik. Od kod vodik?"
Če že ne veš, poskusi vsaj sklepati - iz samega imena...
osservatore
# 14.08.2017 ob 22:23
@malci
Večina avtomobilov se oz se bo polnila doma v času, ko je elektrike dovolj oz. omrežje ni obremenjeno s splošno porabo

To je to kar sem že večkrat zapisal, da se električna vozila danes šlepajo na poceni tarifo gospodinjske elektrike. Ko bo el. vozil bistveno več, bo država soočena z večjim izpadom dajatev od pogonskih goriv. In ti še zmeraj misliš, da bo takrat cena polnjenja ostala ENAKA, torej nočna tarifa gospodinske elektrike? Jaz pravim: "živi bili pa vidjeli".
HOR
# 14.08.2017 ob 20:17
@politik kritik
# 14.08.2017 ob 18:50

Zaenkrat je bistven problem vodika, da se energetsko in tudi zato ekonomsko ne splača, saj se ca 3/4 enrgije, ki jo daje porabi že pri njegovem pridobivanju...
HOR
# 14.08.2017 ob 20:11
politik kritik
# 14.08.2017 ob 18:50

LPG plin dobiš skoraj na vsaki večji črpalki..., le s CNG je slabo (le LJ, Mb, Jesenica), ker so CNG polnilnice izredno drage
politik kritik
# 14.08.2017 ob 18:50
@ZZK-1c

bistven problem vodika je, da ena vodikova polnilnica stane za postavitev od enega do dveh milijonov €. Ali stane milijon ali dva je odvisno od tega ali se vodik z elektrolizo proizvaja na mestu polnjenja, ali se ga dovaža. V primeru proizvajanja vodika na mestu, z elektrolizo pa je kapaciteta take polnilnice še vedno le nekaj 10 avtomobilov dnevno. Poleg tega se vodik v taki polnilnici shranjuje pod visokim pritiskom, kar zna biti ob nesreči precej ne nevarno, še bolj verjetno pa je, da lahko naleti na nasprotovanje postavitvi s strani lokalnega prebivalstva.

Na drugi strani stane ena hitra električna polnilnica v Sloveniji z vsemi dovoljenji in električnimi priključki cca. 100.000 €. Skratka 10-20x manj, pa vidimo, da imamo še vedno probleme s postavitvijo, in da bo ob zgornjem tempu kaj kmalu zavladalo pomanjkanje.

Skratka vodik bo, če bo nekdo častil infrastrukturo. Kaže pa kaj na to prav nič... sploh če pogledamo, kako skromno se je razvila ponudba polnjenja s CNG ali LPG plinom. Imeli so na voljo desetletja pa kaj daleč niso prišli.
janipapillon
# 15.08.2017 ob 12:21
zapravico
# 15.08.2017 ob 07:36
To z el.avti je tako kot če bi rekel,ogrevajte stanovanje na elektriko,da bo ozračje bolj čisto,pa ni važno koliko stane,in od kje bomo dobili toliko elektrike

Ozračje je lahko bolj čisto lokalno. Na semaforju kjer čakaš za dizl smrdačcem. Na prometni cesti. To lahko nekaj pomeni za tvoje ali zdravje tvojih potomcev.
Naj bo to drugotnega pomena.
Fosilcev bo zmanjkalo in potrebno je razvijati nove tehnologije.
Je za razumevanje tega potrebno kaj več od osnovnih znanj in malo morale?
janipapillon
# 14.08.2017 ob 22:26
HOR
# 14.08.2017 ob 20:08
Za normalno vožnjo deli domet z 2, z vklopljeno klimo ali gretjem poleti/pozimi, oziroma pri dinamični vožnji pa z 3, da dobiš realen domet....

Ker morajo imeti baterije vsaj še dvakratno kapaciteto glede na sedanje cene še ne bodo tako hitro padle...

Matr HOR
tud kle si vseved.
Pa le za nekoga, ki pojma nima. Iz napisanega vidim, da še nisi vozil štromarčka. Se motim, da spet nakladaš?
Naj dam tvoje pisarije o kritiki, kako jim že praviš, aja, klima alarmistov na taisti skupni imenovalec =blejanje bedastoč?
HOR
# 14.08.2017 ob 20:08
@politik kritik
# 14.08.2017 ob 18:34
"...Nižje cene odražajo večje povpraševanje.
Tesla je do Aprila prodajal model S 60 z dosegom 340 km (po EPA standardu) z osnovno ceno 66000 USD. Julija je ta model nadomestil novi model 3 z dosegom 350 km (po EPA standardu) z osnovno ceno 35000 USD. Cherolet Bolt ima doseg 383 km (po EPA) in stane 37500 USD.
Skratka napredek, je sploh v trenutnem letu konkretno viden. Potrebno se je zavedati, da je v zadnjih 6 letih cena baterij padla za 80 %. Do leta 2020 se pričakuje da bo padec še za 75 %..."


Napredek je , samo počasnejši.

Za normalno vožnjo deli domet z 2, z vklopljeno klimo ali gretjem poleti/pozimi, oziroma pri dinamični vožnji pa z 3, da dobiš realen domet....

Ker morajo imeti baterije vsaj še dvakratno kapaciteto glede na sedanje cene še ne bodo tako hitro padle...
sig550sniper
# 14.08.2017 ob 18:31
iz 2 vozil na 5
janipapillon
# 15.08.2017 ob 21:53
kislec, matr si kislina
pojasni mi nevedu proces pridobivanja, energetsko bilanco ter vir energije, pa izkoristke za pridobivanje vodika.
Pa brez odkrivanja tople vode.
... nazadnje sem vozil avto na vodik nekaj mesecev nazaj.
stotrideset
# 15.08.2017 ob 18:31
tako, kot so nemci uvedli in na velika kolesa pognali dizl motorje v evropi, tako zdaj na vrat na nos hitijo z električnimi avteki...
ampak: dokler ne bo menjave prazne baterije za polno - na bencinski, ne bo iz te moke kruha...
jaz ne mislim čakati, da se aku napolni, a ste zmešani ali pa na drogi?
živel bencinski motor
in pika!
janipapillon
# 15.08.2017 ob 14:36
presenečen
# 15.08.2017 ob 11:03
Elektični avtomobili nimajo prihodnosti, zakaj:

-na svetu je rude za baterije samo za 5-10% avtomobilov (trenutne potrebe), večino te kvalitetne rude je na Kitajskem

UH, nisem vedel. Je to zihr?
Ali je to "rekla-kazala"?
...
Prihodnost je plin (zaloge za 200 let) in vodik (ko zmanjka nafte..)

Jest to ne vem. Ti pač?
Pa vseeno, kaj pa čez 300 let?
Aja vodik. Od kod vodik?
To nas naj ne briga?
presenečen
# 15.08.2017 ob 11:03
Elektični avtomobili nimajo prihodnosti, zakaj:

-na svetu je rude za baterije samo za 5-10% avtomobilov (trenutne potrebe), večino te kvalitetne rude je na Kitajskem
-baterijo napolni pridobljena energija iz onesnaževalke TERMOELEKTRARNE !! Kakšna čista vožnja?
-30.000€ za e-avto je ekvivalent 14.000€ dizelskemu
-baterijo je potrebno menjati na 5-7 let (cca 5.000-8.000€)
e-avto doseg cca 300 km, dizel avto doseg 1000 km
... Zakaj naj kupim električen avto?

Prihodnost je plin (zaloge za 200 let) in vodik (ko zmanjka nafte..)
janipapillon
# 15.08.2017 ob 07:47
Poraba pri EV se na račun dinamične vožnje poveča za 50%?
Taka trditev meni nekaj pove o avtorju trditve in prepisovalcu povedi.
Med drugim tudi to, da še ni vozil klasičnega EV, ki je na račun tehnologije pogona že teoretično bolj dinamično vozilo. No, če možgani ne premorejo vizualizacije+teoretičnih, znanj se pa proba, a ne?
Koliko se poveča poraba pri dinamični vožnji z vozilom z Ottovim motorjem?
pozitivc
# 15.08.2017 ob 07:05
@HOR

90 milj/h je prek vseh omejitev

Povprečen slovenski voznik ima v daljšem časovnem intervalu povprečno hitrost 60km/h in povprečno naredi 38 km na dan, tako da avto s 60 kWh baterijo okomot naredi 400 km dometa, se pravi da lahko polni avto približno na teden dni.

Stroškovno so si tudi že zelo blizu. Npr leaf vs megane. V nižjem razredu ( clio vs zoe) pač še ne, bo pa kmalu. Ampak zelo malo ljudi kupuje avto zato, da se jim izplača, mar ne?

Teš 6 dolgo ne bo več obratoval, ker bo elektrika iz OVE precej cenejša in že danes imaš ponudnike elektrike, ki nabavljajo in distribuirajo le elektriko iz OVE
HOR
# 15.08.2017 ob 03:39
@janipapillon
# 14.08.2017 ob 22:26
HOR
# 14.08.2017 ob 20:08
Za normalno vožnjo deli domet z 2, z vklopljeno klimo ali gretjem poleti/pozimi, oziroma pri dinamični vožnji pa z 3, da dobiš realen domet....

Ker morajo imeti baterije vsaj še dvakratno kapaciteto glede na sedanje cene še ne bodo tako hitro padle...
"...Matr HOR
tud kle si vseved.
Pa le za nekoga, ki pojma nima. Iz napisanega vidim, da še nisi vozil štromarčka. Se motim, da spet nakladaš?
Naj dam tvoje pisarije o kritiki, kako jim že praviš, aja, klima alarmistov na taisti skupni imenovalec =blejanje bedastoč?..."


Ha, ha. Janipapilon,. Si ziher, da si čisto trezen !? Ker eni so glede elektro avtov "srečni" drugi pa trezni... Glede praktičnega dometa e avtomobilov, na primer pri Tesla, pa si kar dobro oglej spodni link, pa se uči, da ne boš spet klobasal, kot kak pubertetniški entuzijast...! Potem boš mogoče razumel kaj govorim.
Pa računaj na 90 milj/h za dinamično vožnjo, kar znese še ca 10% manj dometa, pa še za klimo ali gretje poleti/pozimi potem še dodatno odšetj ca 10% od podatkov, ki so v povezavi...!
LINK ali copy-paste
www.extremetech.com/extreme/196607-what-is-the-real-range-of-an-electric-car-tesla-helps-us-find-the-answer
Pa ne pozabi, da je to Tesla, ki ima daljši domet vendar se z njim nič ne prišpara, ampak zaradi cene avtomobila samo zapravlja. Pri cenejših e avtomobilih pa je domet vsaj ca 2x manjši, kot pri Tesla.
O e avtomobilih ti je očitno bistvo ni jasno, kot pri kllmatskem dogajanju, čeprav so e avtomobili neprimerno bolj enostavni za razumevanje in dostopnost informacij...

Kakorkoli je kakšen LPG avto za 15 kilo € do nadalnjega na koncu skupaj kvečjemu cenejša opcija oziroma bolj racionalen od e avtomobila, brez problemov z cijazenjem zaradi dometa in čakanjem pri polnjenju. In, če se z LPG pogonom cijazi je še bolj poceni.

Pa v SLO (v Nemčiji pa še manj, v kakšni Franciji ali Norveški pa že) in še kje ni elektro nič bolj eko od LPG pogona dokler imamo tretjino elektrike iz premoga.
Racionalnosti pri e pogonu glede na LPG avto za 15k€ še ni....In, če odmislim subvencije bodo elektro z primernim rangom (x2) mogoče čez kakšnih 15 let dovolj poceni , dovolj eko pa v SLO nekje po 2050, ko ne bo već TEŠ6...
pozitivc
# 15.08.2017 ob 00:40
Jst di pa upsn trdit, da bo do 2030 vsaj četrtina voznega parka na elektriko. Prodajal se bodo takrat pa itak samo še električni avti
janipapillon
# 14.08.2017 ob 22:31
Pred nekaj meseci sem vozil Hyundaijev SUV na vodik. Morda postane tržno zanimiva, konkurenčna v bližnji prihodnosti. Štromarćki pa so to že danes.
janipapillon
# 14.08.2017 ob 22:37
vombat98
# 14.08.2017 ob 21:40
... če pa bi si naenkrat tričetrt slovencev kupilo el. avtomobil, ...

Ti ne živiš v Sloveniji?
Med četrt in tričetrt je 200% razlika.
Da bo pa v Sloveniji četrt avtomobilov na električni pogon bo pa trajalo ... desetletja? Leta?
janipapillon
# 14.08.2017 ob 22:20
luckyss
# 14.08.2017 ob 20:01
Takšni avtomobili so v bistvu veliki onesnaževalci...ne nujno na lokalni ravni, na globalni ravni pa.
Če bi se vsi napajali iz He, bi še šlo, tako pa jih večina vozi na "kolm" , jedrske odpadke in "redke zemlje"..da o akumulatorjih ne govorimo..

In kaj predlagaš?
luckyss
# 14.08.2017 ob 20:01
Takšni avtomobili so v bistvu veliki onesnaževalci...ne nujno na lokalni ravni, na globalni ravni pa.
Če bi se vsi napajali iz He, bi še šlo, tako pa jih večina vozi na "kolm" , jedrske odpadke in "redke zemlje"..da o akumulatorjih ne govorimo..
ZZK-1c
# 14.08.2017 ob 18:27
Slovenija si je do l. 2020 zadala, da bo 25 % energije pridobila iz OVE. Se pravi, 75% bomo še vedno pridobili. Tako dolgo, dokler bo tako, električni avto ne bo zelen. Da ne omenjamo raje proces izdelave in razgradnja baterije. Izdelava baterije za Teslo onesnaži naš planet toliko, da lahko klasični avto vozi 8 let.

Prihodnost je vodik!
Kazalo