Evropsko računsko sodišče je v svojem poročilu objavilo, da Evropska unija pri proizvodnji baterij zaostaja za svetovnimi tekmicami, predvsem Kitajsko. Ob tem revizorji opozarjajo, da bo morala morda celo preložiti uvedbo prepovedi prodaje vozil z motorji z notranjim zgorevanjem, trenutno predvideno za leto 2035. Foto: EPA
Evropsko računsko sodišče je v svojem poročilu objavilo, da Evropska unija pri proizvodnji baterij zaostaja za svetovnimi tekmicami, predvsem Kitajsko. Ob tem revizorji opozarjajo, da bo morala morda celo preložiti uvedbo prepovedi prodaje vozil z motorji z notranjim zgorevanjem, trenutno predvideno za leto 2035. Foto: EPA

V študiji je navedeno, da bo evropska avtomobilska industrija zaradi kitajskih in ameriških proizvajalcev avtomobilov po vsem svetu verjetno izgubila tržni delež. Če bi se svetovni tržni delež do leta 2040 zmanjšal s 26 na 24 odstotkov, bi bilo izgubljenih 300.000 delovnih mest, gospodarska proizvodnja pa bi se skrčila za 37 milijard evrov, so v študiji zapisali strokovnjaki iz industrije.

Novi konkurenti s poceni proizvedenimi, digitaliziranimi in popolnoma povezanimi e-avtomobili bi se lahko uveljavili kot inovativne znamke in zmanjšali vrednost blagovne znamke evropskih proizvajalcev avtomobilov, izsledke BCG-ja povzema spletni portal Automobilwoche.

EU je pri proizvodnji baterij za električna vozila močno odvisna od uvoza surovin, predvsem iz nekaj držav, s katerimi nima trgovinskih sporazumov. 87 odstotkov surovega litija uvozi iz Avstralije, 80 odstotkov mangana iz Južne Afrike in Gabona, 68 odstotkov surovega kobalta iz DR Kongo in 40 odstotkov surovega naravnega grafita s Kitajske. Foto: MMC RTV SLO/Peugeot
EU je pri proizvodnji baterij za električna vozila močno odvisna od uvoza surovin, predvsem iz nekaj držav, s katerimi nima trgovinskih sporazumov. 87 odstotkov surovega litija uvozi iz Avstralije, 80 odstotkov mangana iz Južne Afrike in Gabona, 68 odstotkov surovega kobalta iz DR Kongo in 40 odstotkov surovega naravnega grafita s Kitajske. Foto: MMC RTV SLO/Peugeot

Poleg osnovnega scenarija so pri BCG-ju orisali tudi najboljši in najslabši možni scenarij. "Nove tehnologije in zelena energija so velika priložnost za evropsko avtomobilsko industrijo," je povedal strokovnjak za industrijo Albert Waas: "Do leta 2040 je možnih 800.000 novih delovnih mest in dodatnih 25 milijard evrov davčnih prihodkov." Toda "na splošno negativna tveganja prevladajo nad potencialom rasti," je zapisano v študiji.

V najslabšem primeru bi se lahko tržni delež evropskih avtomobilskih proizvajalcev do leta 2040 prepolovil, letna gospodarska proizvodnja pa za tretjino ali 145 milijard evrov. To bi pomenilo izgubo 1,5 milijona delovnih mest.