Uradno odprtje novega kamionskega terminala v Luki Koper. Foto: BoBo/Žiga Živulović ml.
Uradno odprtje novega kamionskega terminala v Luki Koper. Foto: BoBo/Žiga Živulović ml.

Naložba je vredna približno 13 milijonov evrov, od tega so pet milijonov pokrili z evropskimi sredstvi.

Po besedah predsednice uprave Luke Koper Nevenke Kržan je današnji dan pomemben mejnik v razvoju Luke Koper, saj so zaključili eno pomembnejših naložb. Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je ocenila, da je odprtje terminala pomembno za celo državo, saj je logistika ena pomembnejših gospodarskih panog. Koprski župan Aleš Bržan pa je povedal, da je to pomemben korak pri reševanju prometnih težav mesta, pomembna koraka pa bosta tudi novi vpadnici.

Alenka Bratušek, Nevenka Kržan, Kristijan Mugerli. Foto: BoBo/Žiga Živulović ml.
Alenka Bratušek, Nevenka Kržan, Kristijan Mugerli. Foto: BoBo/Žiga Živulović ml.

Gradnja parkirnih prostorov, pisarn za špediterje in spremljajočih objektov je trajala približno eno leto. Nevenka Kržan je poudarila pomen tega, da so jo končali v roku. Luka se je morala namreč do začetka leta izseliti s starega terminala. Namesto tega bo zraslo novo trgovsko središče. Občina je lani podelila 40-letno stavbno pravico družbi Bauhaus Slovenija.

Novi kamionski terminal je sicer v uporabi že od začetka leta. Promet so prerazporedili tako, da skozi glavni vhod v pristanišče vstopa 48 odstotkov tovornjakov, 15 odstotkov jih gre na vhod pri Serminu, 38 odstotkov pa jih uporablja vhod pri Bertokih. Za razbremenitev prometa okrog mestnega jedra bo zelo pomembna tudi nova Serminska vpadnica. Po besedah ministrice Bratušek se bo gradnja začela letos in bo po zadnjih informacijah končana leta 2026.

Gradnja Serminske in nato še Bertoške vpadnice se tudi predsednici uprave Luke Koper zdi ključnega pomena, saj bodo z njima lahko v polni meri izkoristili potencial novega kamionskega terminala in dveh novih vhodov.

Ministrica je poudarila tudi, da se nadaljujejo postopki umeščanja v prostor za dodatni tir na trasi novega drugega tira Divača-Koper. Obljubila je, da bo proga "v doglednem času" dvotirna, čeprav je bila načrtovana drugače.