Slovenija želi za projekt drugega tira najti zasebnega investitorja, zato se je lotila iskanja modela javno-zasebnega partnerstva. Širši nabor možnih modelov naj bi bil znan v začetku julija, najprimernejšega pa naj bi izbrali do jeseni. Foto: BoBo
Slovenija želi za projekt drugega tira najti zasebnega investitorja, zato se je lotila iskanja modela javno-zasebnega partnerstva. Širši nabor možnih modelov naj bi bil znan v začetku julija, najprimernejšega pa naj bi izbrali do jeseni. Foto: BoBo

Slovenija želi za projekt drugega tira najti zasebnega investitorja, zato se je lotila iskanja modela javno-zasebnega partnerstva. Širši nabor možnih modelov naj bi bil znan v začetku julija, najprimernejšega pa naj bi izbrali do jeseni. Pri tem Slovenija sodeluje tudi z Organizacijo za ekonomsko sodelovanje in razvoj (OECD), ki bo pripravila predstavitev mogočih modelov javno-zasebnega partnerstva. Na podlagi primernega modela se bo iskal zasebni vlagatelj, za katerega je pridobitev zadnjega gradbenega dovoljenja pričakovati v 2016.

Na infrastrukturnem ministrstvu je že bilo nekaj dvostranskih pogovorov o možnostih sodelovanja s tujimi podjetji pri izvedbi projekta. Med njimi so bili interesenti s Kitajske, iz Turčije, Avstrije in z Nizozemske. Kot je poročal Dnevnik, so predstavniki kitajskega infrastrukturnega velikana China Road and Bridge Corporation Sloveniji ponujali javno-zasebno partnerstvo za gradnjo drugega tira. Predlog naj bi zajemal tudi financiranje gradnje s posojili kitajske izvozno-uvozne banke EXIM.

Dnevnik ob tem kot oviro za takšno rešitev navaja dejstvo, da naj bi kitajski vlagatelji ponujali, da večino del opravijo kitajski delavci, ob tem pa naj bi bili tudi pogoji financiranja pri banki EXIM slabši kot v primeru posojila Evropske investicijske banke (EIB). Vlada je sicer že izrazila željo za sodelovanje EIB-ja pri financiranju projekta drugega tira. V hišni banki EU-ja zdaj to proučujejo, pogovori med vladnimi predstavniki in hišno banko EU pa so še v zelo začetni fazi.

Čakanje na odločitve EU-ja
Slovenija čaka tudi na rezultate razpisa za financiranje v okviru mehanizma za povezovanje Evrope (CEF), na katerega se je z vlogo za drugi tir prijavila tudi Slovenija. Rezultati naj bi bili uradno znani 10. julija, a članice naj bi se s prvimi rezultati seznanile že v ponedeljek.

Trenutna ocenjena vrednost projekta je 1,4 milijarde evrov, vendar bodo to številko ponovno preverili. Oceno ustreznosti vrednosti projekta bo podala zunanja revizija, ki jo bo ministrstvo naročilo po pridobitvi mnenja OECD-ja, na podlagi katere bo mogoče konkretizirati vsebino projektne naloge in s tem obseg predvidenih del.