Z upravljanjem nepremičnin se v Sloveniji lahko ukvarja kdor koli, če se le primerno registrira. Foto: BoBo
Z upravljanjem nepremičnin se v Sloveniji lahko ukvarja kdor koli, če se le primerno registrira. Foto: BoBo

Pravilnik o certifikatu, ki ga bodo začeli podeljevati prihodnje leto, sta predstavila direktor Zbornice za poslovanje z nepremičninami pri Gospodarski zbornici Slovenije Boštjan Udovič in predsednica Združenja upravnikov nepremičnin Vera Zevnik.

Zevnikova je poudarila, da so se oblikovanja certifikata lotili zato, ker je po mnenju združenja ključni razlog za večino težav, ki se pojavljajo na področju upravljanja nepremičnin, to, da se s tem področjem v Sloveniji lahko ukvarja kdor koli, ki se primerno registrira.

"Projekta se nismo lotili zato, da bi omejevali konkurenco na tem področju, ampak da bi oblikovali informacijo za uporabnike storitev," je dejala in dodala, da bodo uporabniki lahko na ta način po njenih besedah vedeli, da gospodarski subjekt, ki bo imel certifikat, na trgu ponuja konkretno in strokovno storitev.

"Čeprav se lotevamo projekta, pa v združenju nismo opustili prepričanja, da bi morala vendarle država predpisati določene pogoje za to, da se gospodarski subjekti lahko ukvarjajo s to dejavnostjo," je še menila Zevnikova.

Udovič je pojasnil, da se je združenje o besedilu pravilnika usklajevalo več mesecev, pogoji, ki so jih sprejeli, pa sledijo potrebam trga. Predstavil je tudi nekatere izmed ključnih petnajstih pogojev, ki jih bodo morali za pridobitev certifikata izpolnjevati upravniki. Poleg registracije dejavnosti bo moral biti imetnik nekaznovan, vzpostavljen bo moral imeti sistem preverjanja zadovoljstva uporabnikov storitev, redno bo moral plačevati davke, prispevke in druge javnopravne dajatve ...

Pravilnik bo začel veljati z novim letom
Pravilnik bo uradno začel veljati 1. januarjem prihodnje leto, od takrat pa bodo na zbornici sprejemali tudi vloge. Ob tem je dodal, da so nekateri izmed pogojev vezani na oddajo finančnih poročil Ajpesu, zato večino vlog pričakujejo pozneje. Certifikat bodo podeljevali za eno leto oz. bo veljaven do 31. maja prihodnjega poslovnega leta prav zaradi oddaje finančnih poročil.

"Vsakič se lahko podaljša za eno leto. Na eni strani zato, da zagotovimo resnost imetnikov certifikata, po drugi strani pa na ta način lažje ažurno preverjamo izpolnjevanje pogojev," je pojasnil.

Zbornica bo upravičencem vsako leto podelila listino in nalepko o pridobitvi certifikata, na logotipu pa bo navedena letnica veljave. "Bodo pa imetniki objavljeni tudi na spletni strani zbornice, da se bodo lahko uporabniki prepričali, da se nekdo neupravičeno ne izdaja za imetnika certifikata," je še izpostavil Udovič.