Rok za 50-milijonsko dokapitalizacijo in prenos 38,4 milijona evrov dolga do bank v lastniški delež se bo iztekel konec septembra. Takrat bo jasno, kakšna bo prihodnost Adrie. Foto: BoBo
Rok za 50-milijonsko dokapitalizacijo in prenos 38,4 milijona evrov dolga do bank v lastniški delež se bo iztekel konec septembra. Takrat bo jasno, kakšna bo prihodnost Adrie. Foto: BoBo

Strategijo širitve, ki so jo zagovarjali do začetka letošnjega leta, bodo zdaj zamenjali s strategijo zmanjševanja velikosti podjetja, posledice vseh napačnih odločitev v preteklosti pa bodo tako občutili predvsem delavci, je poročalo Delo.

Leta 2013 ponovno pozitivno?
Zaradi zniževanja stroškov bodo opustili nekatere polete, a se še niso odločili, katere. Več bo znanega v drugi polovici septembra, načrt pa predvideva tudi odpuščanje in zniževanje plač.

Adria naj bi po načrtu prestrukturiranja pozitivno poslovala leta 2013. Temu bi sledili stabilizacija (v sodelovanju z nekaterimi drugimi regionalnimi letalskimi prevozniki) in rast družbe. Takrat bi po zdaj predvideni ukinitvi poletov število teh in destinacij spet povečali, družbo pa privatizirali.

Dobičkonosni le poleti v Bruselj, Frankfurt, Zürich in München
V Financah pa so zapisali, da zmeda v politiki lahko pomeni katastrofo za Adrio Airways. Če poslanci na septembrski seji ne bodo sprejeli rebalansa proračuna, bo Adria najverjetneje ob 50-milijonsko pomoč.

V načrtu prestrukturiranja Adrie Airways še piše, da od 31 rednih linij dobiček prinašajo štiri, izgubo pa ustvarjajo tudi skoraj vsi čarterski poleti. Interna ter ne dokončna različica načrta poslovnega in finančnega prestrukturiranja tako kaže, da so bile izmed vseh linij lani dobičkonosne le tiste v Bruselj, Frankfurt, Zürich in München.

Delničarji bodo odločali o zmanjšanju osnovnega kapitala
Rok za 50-milijonsko dokapitalizacijo in prenos 38,4 milijona evrov dolga do bank v lastniški delež se bo iztekel konec septembra. Takrat bo jasno, kakšna bo prihodnost Adrie.

Pred tem bo nacionalni letalski prevoznik na preizkušnji že 31. avgusta, ko bodo delničarji na skupščini odločali o zmanjšanju osnovnega kapitala in predvidenem načrtu saniranja družbe. Do takrat bo najbrž znana tudi odločitev bank, ali se strinjajo s prenosom skoraj polovice terjatev v lastniški delež.

Trenutne obveznosti Adrie sicer znašajo 110 milijonov evrov, torej jih omenjena pomoč ne bi v celoti pokrila. Ostalo bi jih (nezapadlih) za 19,4 milijona do bank in za 13 milijonov do drugih upnikov. 11 milijonov bi v Adrii namenili še tekočemu poslovanju. Predvideni znesek državne pomoči naj bi bil štirikrat večji, kot je država v zadnjih trinajstih letih skupaj dodelila nacionalnemu letalskemu prevozniku.