Na lokaciji ostaja nekaj zaposlenih, ki bodo za zdaj skrbeli za objekt. Foto: Radio Maribor/Aleks Horvat
Na lokaciji ostaja nekaj zaposlenih, ki bodo za zdaj skrbeli za objekt. Foto: Radio Maribor/Aleks Horvat

Vodstvo Magne je v sredo zaposlene in njihove sindikalne predstavnike presenetilo z odločitvijo, da bodo zaradi razmer na avtomobilskem trgu in manjšega povpraševanja začeli postopek preoblikovanja proizvodnih procesov.

Pred nekaj leti zgrajeno hoško tovarno, v katero je Magna vložila 146 milijonov evrov, bodo preuredili v podporno razvojno središče za svoje druge lokacije po svetu, kjer naj bi v prihodnje spet zaposlovali. Tu bi torej znova delo dobilo 50 ljudi, pretežno inženirjev.

Sindikat jim v pogajanjih skuša zagotoviti čim višje odpravnine

Z 90 zaposlenimi, ki za zdaj ostajajo brez dela, bodo po napovedih v podjetju opravili razgovore in tistim, ki bodo za to izkazali interes, skušali zagotoviti delo znotraj skupine, za druge bodo pripravili program razreševanja presežnih delavcev.

Od danes je tako večina zaposlenih na čakanju, kjer bodo ostali, vse dokler ne bodo zaključeni postopki v skladu z zakonodajo v primeru odpuščanja večjega števila delavcev. Sindikat jim bo v pogajanjih skušal zagotoviti čim višje odpravnine, vodstvo podjetja pa je po zagotovilih sindikalista Gvida Novaka delavcem namesto zakonskih 80 obljubilo 90 odstotkov nadomestila.

"To so izkušeni, usposobljeni delavci. Verjamem, da bo mogoče najti nove službe," je razmišljal župan občine Hoče - Slivnica Marko Soršak.

Minister: Ključno je, da zgodbo končamo korektno

Gospodarski minister Matjaž Han od podjetja pričakuje vračilo 18,6 milijona evrov državne pomoči, skupaj z obrestmi. Magna je spodbudo za izvedbo strateške investicije prejela, ker je obljubljala najmanj tisoč delovnih mest v naslednjih petih letih, medtem ko je prva faza predvidevala zaposlitev 400 delavcev. "Ključno je, da zgodbo končamo korektno, tako z ene strani kot z druge. Menim, da gre za resno podjetje, s katerim bomo še sodelovali," je pred dnevi dejal minister Han.

V Magni sicer zagotavljajo, da načrtov za gradnjo celovite tovarne avtomobilov v Sloveniji ne opuščajo, da pa bodo cilje lahko izpolnili, ko in če jim bo uspelo skleniti večji posel s kakšnim od avtomobilskih partnerjev.