Afera dieselgate je močno zamajala ugled nemške avtomobilske industrije. Foto: Reuters
Afera dieselgate je močno zamajala ugled nemške avtomobilske industrije. Foto: Reuters

Višina odškodnine bo odvisna od nabavne cene posameznega avtomobila, izračunavali pa jo bodo na podlagi 15 odstotkov cene. To bo naneslo med 1350 in 6527 evrov. Kupci se bodo morali zdaj odločiti, ali bodo ponudbo sprejeli ali bodo vložili zasebno tožbo in zahtevali višji znesek.

Poravnava se nanaša na skupinsko tožbo 400.000 kupcev Volkswagnovih dizelskih avtomobilov, ki je prva tako množična skupinska tožba v Nemčiji. Glede na končno število kupcev, ki bodo prejeli odškodnino, pa so pri Volkswagnu očitno presodili, da vsi do nje niso upravičeni.

Strani sta bili tik pred poravnavo že pred dvema tednoma, a je na koncu propadla, saj so odvetniki VZBV-ja po navedbah Volkswagna zahtevali previsoka plačila. Proizvajalec je takrat sporočil, da bo kupcem tudi brez podpore VZBV-ja ponudil skupno 830 milijonov evrov, za kolikor so se v pogajanjih že dogovorili.

Volkswagen je leta 2015 priznal, da je okoli 11 milijonov motorjev dizelskih avtomobilov po vsem svetu opremil s programsko opremo, ki je poskrbela, da so avtomobili v času testiranj proizvedli manj škodljivih izpušnih plinov kot pri dejanski vožnji.

Sledile so preiskave in tožbe z odškodninskimi zahtevki. Za kazni, odškodnine in stroške popravil po izbruhu afere je Volkswagen doslej plačal več kot 30 milijard evrov.