Največjega evropskega proizvajalca avtomobilov tožijo številni vlagatelji. Foto: Reuters
Največjega evropskega proizvajalca avtomobilov tožijo številni vlagatelji. Foto: Reuters

Med tožniki so zasebni in institucionalni vlagatelji kot tudi nemške deželne vlade in ameriška vlada.

"Popoln pregled do zdaj prispelih tožb naj bi končali v štirih tednih," je navedlo sodišče, ki je zaradi navala tožb zaposlilo dodatno osebje in najelo dodatne prostore.

V nedeljo je sicer minilo leto dni, odkar so ameriške oblasti Volkswagen javno obtožile, da je na dizelske motorje namestil sporno programsko opremo za goljufanje na okoljskih testih. Izbruhnila je afera "dieselgate", ki je Volkswagen stala milijarde evrov.

V ZDA je Volkswagen po izbruhu škandala dosegel poravnavo, v okviru katere bo za kazni in kompenzacije kupcem namenil 14,7 milijarde dolarjev (13,1 milijarde evrov). Privolil je tudi v odkup avtomobilov od voznikov, ki bi to želeli. Še vedno pa mu na ameriškem trgu grozijo civilne tožbe in druge pravne posledice.

V Evropi je za zdaj predvideno le popravilo motorjev na način, da bodo vozila v skladu s pravili. Možnost izplačila kompenzacij ali odkupa spornih vozil na stari celini za Volkswagen ni mogoča, zaradi domnevne neenakopravne obravnave ameriških in evropskih strank pa je bil Volkswagen deležen številnih kritik.