Podjetje ima poleg ZDA svoje tovarne tudi v Avstraliji, Braziliji, Indiji in na Tajskem. Foto: Reuters
Podjetje ima poleg ZDA svoje tovarne tudi v Avstraliji, Braziliji, Indiji in na Tajskem. Foto: Reuters
Harley-Davidson
Evropska komisija je izračunala, da je evropski izvoz jekla in aluminija, ki ga zadevajo ameriške carine, vreden 6,4 milijarde evrov. Ker nedavno uvedene carine pokrivajo le 2,8 milijarde evrov vreden ameriški izvoz, obstaja načrt še za pokritje preostalih 3,6 milijarde evrov. Foto: Reuters

Kot so pojasnili, bi lahko finančne posledice odločitve Unije dosegle sto milijonov dolarjev letno. Gre za eno prvih podjetij, ki je javno razkrilo posledice ameriških carin.

Spomnimo, ZDA so 1. junija carine na uvoz jekla iz Evrope določile pri 25 odstotkih, na uvoz aluminija pa pri desetih odstotkih. Podobne ukrepe je Washington uvedel tudi proti številnim drugim državam, kar je utemeljil z ogrožanjem nacionalne varnosti.

Oglasil se je tudi Daimler
EU se je odzval s carinami na uvoz ameriškega blaga v vrednosti 2,8 milijarde evrov. Gre za izdelke, kot so ameriške kavbojke, motorna kolesa, tudi motorji Harley-Davidson in viski. Na seznamu so tudi brusnice, brusnični sok, pomarančni sok, sladka koruza in arašidovo maslo, moška usnjena obutev, kozmetični izdelki ter vrsta proizvodov iz jekla. Za veliko večino proizvodov bodo carine 25-odstotne.

Eno prvih podjetij, ki je javno razkrilo škodo zaradi ameriških carin in posledičnih verižnih ukrepov, je bil pretekli teden Daimler, ki ga skrbijo kitajske carine na uvoz ameriških izdelkov, uvedene kot protiukrep. Danes se je oglasil še Harley-Davidson, ki prav tako opozarja na ogromno rast stroškov. Carine na njihove motorje so bile po navedbah skupine doslej šestodstotne, zdaj pa so se zvišale na 31 odstotkov, kar ceno motorja v povprečju zviša za 2.200 dolarjev.

Lani v Evropi prodali 40.000 motornih koles
"Harley-Davidson verjame, da bi imela ogromna rast stroškov, prenesena na trgovce in stranke, takojšen in škodljiv vpliv na poslovanje v regiji, ki bi zmanjšal dostop strank do proizvodov našega podjetja in negativno vplival na vzdržnost poslovanja njegovih trgovcev,"
so sporočili iz skupine. Pojasnili so, da zato ne bodo zviševali cen, temveč proizvodnjo motociklov za evropski trg preselili v tovarne zunaj ZDA.

Podjetje s sedežem v zvezni državi Wisconsin ima poleg 2.100 zaposlenih v ameriških tovarnah svoje obrate tudi v Avstraliji, Braziliji, Indiji in na Tajskem, piše BBC. V svoji strategiji so zapisali, da želijo okrepiti prodajo zunaj ZDA, prav v ta namen so tudi napovedali zaprtje tovarne v Kansas Cityju, proizvodnjo od tam pa bodo preselili na Tajsko. Lani so samo v Evropi prodali skoraj 40.000 motornih koles.