Nahajališče v Beauvoirju naj bi imelo milijon ton litija, zato ga nameravajo v prihodnjih 25 letih letno proizvesti 34.000 ton. Foto: Reuters
Nahajališče v Beauvoirju naj bi imelo milijon ton litija, zato ga nameravajo v prihodnjih 25 letih letno proizvesti 34.000 ton. Foto: Reuters

Imerys namerava z razvojem že obstoječega rudnika Beauvoir od leta 2028 naprej vsako leto proizvesti 34.000 ton litijevega hidroksida, kar bo zadostovalo za letno proizvodnjo 700.000 baterij in bi predstavljalo pomemben del v načrtih francoske vlade, da v državi do leta 2030 izdelajo dva milijona električnih avtomobilov.

Iz podjetja so sporočili, da so bili presenečeni nad zalogami litija v rudniku, saj so prejšnje raziskave iz 60. let prejšnjega stoletja pokazale na znatno manjše količine te kovine, ki je eden od glavnih elementov pri izdelavi baterij.

Glavni izvršni direktor podjetja Alessandro Dazza je pojasnil, da bodo zdaj začeli pogovore s potencialnimi partnerji iz industrije in finančnih institucij, vključno s proizvajalci avtomobilov, preden se bodo odločili za investicijski model pred glavno razvojno fazo, ki bo glede na napovedi stala približno milijardo evrov in bi jo lahko začeli sredi leta 2025. Rudnik bi lahko začel obratovati leta 2028.

Sorodna novica Bo EU zaradi prehoda na električna vozila postal še bolj odvisen od uvoza surovin?

Evropa odvisna od uvoza

Novi rudarski projekti v Evropi so kljub odvisnosti od uvoza surovin iz tretjih držav občutljiva tema, saj pogosto načrti trčijo na nasprotovanje lokalnih skupnosti, kot je bil to primer v Srbiji, kjer je rudarski velikan Rio Tinto želel postaviti največji evropski rudnik litija. Zaradi nasprotovanja okoliških prebivalcev in okoljevarstvenih organizacij je srbska vlada umaknila dovoljenje za rudnik.

Dazzo pri njihovem projektu ne vidi te nevarnosti in zatrjuje, da ima podporo oblasti na lokalni in nacionalni ravni. Francoska vlada je pozdravila načrt in ga uvrstila med pet ključnih projektov pridobivanja kovin.

Večina proizvodnje in znanih zalog litija je zunaj Evrope, predvsem v Avstraliji, Južni Ameriki in na Kitajskem. V Evropi je največji proizvajalec litija Portugalska, rudarska podjetja pa iščejo možnosti za pridobivanje tudi v Avstriji, Nemčiji in na Češkem.

Predsednica Evropske komisije Ursula von der Leyen je prejšnji teden, da bodo litij in redki minerali kmalu postali pomembnejši od plina in nafte. Po njenih besedah bodo potrebe po redkih mineralih v Evropski uniji do leta 2030 narasle kar za petkrat.

Evropska unija trenutno največ, 78 odstotkov, litija uvozi iz Čila, nekaj pa tudi iz ZDA in Rusije.

Prehod na električna vozila je del strategije zelenega prehoda Evropske unije. Foto: Reuters
Prehod na električna vozila je del strategije zelenega prehoda Evropske unije. Foto: Reuters