Dražja cestnina za prvi cestninski razred naj bi po pričakovanjih ministrstva na letni ravni prinesla od 260.000 do 320.000 evrov dodatnih prihodkov, odvisno od realizirane rasti prometa v prihodnje.

Plato Karavanke v dolini pred Jesenicami Foto: BoBo
Plato Karavanke v dolini pred Jesenicami Foto: BoBo

Pogosti uporabniki predora si lahko zagotovijo popust z nakupom neprenosljive točkovne karte, katere cena se prav tako zvišuje. Točkovna karta velja 30 dni od dneva izdaje in omogoča 14 prehodov skozi karavanški predor. Namesto 26,39 evra brez DDV-ja bo treba po novem zanjo odšteti 26,97 evra brez DDV-ja, skupaj z davkom torej 32,90 evra.

Zvišanje cestnine in vrednosti točkovne karte za predor Karavanke je posledica sklepa meddržavne komisije za cestni predor iz leta 2015, da se višina cestnine za vozila do 3,5 tone enkrat letno uskladi z rastjo cen življenjskih potrebščin v predhodnem letu, so pojasnili na ministrstvu za infrastrukturo.

S spremembami danes sprejete uredbe o cestnini za uporabo cestnega predora Karavanke pa se ne zvišuje cestnina za vozila nad 3,5 tone, saj je cestninjenje tovornih vozil urejeno z zakonodajo EU-ja. Za tretji cestninski razred (vozila z dvema ali tremi osmi, katerih največja dovoljena masa presega 3,5 tone) tako cena vožnje skozi predor ostaja 4,69 evra brez DDV-ja, za četrti (vozila z več kot tremi osmi, katerih največja dovoljena masa presega 3,5 tone) pa 9,38 evra.