Kitajski najemniki se poslavljajo z mariborskega letališča. Foto: BoBo

Pri državni inženirski in svetovalni družbi DRI so ponovili, da so izpeljali vse formalne postopke, ki so pogoj za prevzem upravljanja Letališča Edvarda Rusjana Maribor. Spremenili so tako akt o ustanovitvi in sklenili pogodbo z ministrstvom za infrastrukturo. Manjka še pridobitev obratovalnega dovoljenja, ki ga izda Javna agencija za civilno letalstvo RS. Vlogo za izdajo dovoljena je DRI oddal 2. julija, v četrtek pa bo agencija začela opravljati fizični pregled na letališču.

Pri omenjeni agenciji so navedli, da bodo po njihovih predvidevanjih nadzorniki delo začeli v četrtek, do pridobitve obratovalnega dovoljenja pa mariborsko letališče ne bo obratovalo. Na vprašanje, kako hitro bodo obratovalno dovoljenje lahko izdali, so odgovorili, da je to odvisno od dejstev, ki jih bodo nadzorniki ugotovili pri nadzoru.

Delo na letališču bo potekalo naprej
V DRI-ju so zapisali, da čas trajanja pregleda težko predvidijo, ocenjujejo pa, da bo letališče v četrtek zagotovo zaprto ves dan. Na letališču bodo delo po napovedih tudi v prihodnje opravljali isti ljudje, z istimi licencami, na isti infrastrukturi in z istimi priročniki, tako da se bo dejansko zamenjala le pogodba o upravljanju.

Ko bodo obratovalno dovoljenje enkrat dobili, bodo v DRI-ju skladno s pogodbo z ministrstvom za infrastrukturo primarno zagotavljali razmere za obratovanje letališča in predvidoma ohranjali obstoječo raven dejavnosti, ki je v odsotnosti rednih linij na zelo nizki ravni. Še največ letalskega prometa je v zadnjem času zaradi šolanja pilotov civilnih letal. Mariborsko letališče bo po informacijah iz DRI-ja v sklopu novoustanovljene organizacijske enote vodil Smiljan Kramberger.

DRI je začasna rešitev
Rešitev z DRI-jem je le začasna, saj je pogodba podpisana do konca leta 2020. Po pridobitvi obratovalnega dovoljenja bodo na ministrstvu za infrastrukturo zato začeli iskati trajno rešitev, ki bo zagotavljala nadaljnje obratovanje letališča in njegov razvoj, kot ga predvidevajo strateški dokumenti države.

Po poročanju Dela iz preteklega tedna naj bi se za sodelovanje z novim upravljavcem zanimalo graško letališče, pri katerem so te navedbe tudi potrdili, saj naj bi bilo njihovo vodstvo že v preteklosti v tesnem stiku z ljudmi z mariborskega letališča in so o trenutnih razmerah dobro obveščeni. Sosednji letališči bi tako v tem primeru lahko postali tudi dopolnilni.

Mariborsko letališče ostaja brez najemnika