Foto: BoBo/Žiga Živulović ml.
Foto: BoBo/Žiga Živulović ml.

Med gradnjo dostopnih cest za gradnjo drugega tira je prišlo glede na prvotno določena in naročena dela do več nepredvidenih del, ki so bila s strani inženirjev potrjena kot upravičena in potrebna, so v sporočilu za javnost pojasnili na 2TDK-ju. Nepredvidena dela so nastala predvsem zaradi bistveno drugačnih geološko geomehanskih razmer, kot je bilo predvideno z osnovnimi raziskavami, na osnovi katerih je bila izdelana projektna dokumentacija.

Ostala nepredvidena dela so bila povezana tudi s prestavitvijo telekomunikacijskih vodov in optičnih kablov, ki niso bili ustrezno zavedeni v kataster komunalnih vodov. Nepredvideni stroški so bili povezani tudi z zaščito arheoloških ostalin in spremembo načina odvodnjavanja, so pojasnili in dodali, da aneks upošteva tudi prihranke na določenih delih, ki jih je predlagal izvajalec.

Dostopne ceste je bilo treba po pojasnilih 2TDK-ja zgraditi z namenom, da težki tovorni promet ne bi obremenjeval krajanov, ki živijo ob trasi. Vseh 32 dostopnih cest, skupaj dolgih 22,8 kilometra, omogoča, da bo gradnja proge drugega tira potekala nemoteno, so pojasnili na projektnem podjetju. Po izgradnji projekta jih bodo predali lokalni skupnosti.

Tudi po aneksu znesek nižji od ocenjene vrednosti v naložbenem programu

Vrednost aneksa, ki ga je 2TDK podpisal s konzorcijem podjetij Kolektor CGP in Euro-Asfalt, znaša 1,2 milijona evrov brez DDV-ja, s čimer se je vrednost pogodbe o dostopnih cestah podražila na 14,2 milijona evrov brez DDV-ja oz. 17,3 milijona evrov z DDV-jem. Je pa, kot so poudarili, končni znesek še vedno bistveno nižji kot ocenjena vrednost v naložbenem programu, ki znaša 22,5 milijona evrov. Uprava 2TDK-ja je ob soglasju nadzornega sveta aneks že podpisala.

Tokratni aneks je četrti k osnovni pogodbi za izgradnjo dostopnih cest, potrebnih za gradnjo drugega tira železniške proge Divača-Koper. S prvim aneksom se je urejalo pogodbena razmerja med direkcijo za infrastrukturo in družbo 2TDK, drugi aneks je obravnaval izvedbo obvozne ceste mimo naselja Beka, tretji aneks pa se je nanašal na nepredvidena dela in podaljšanje pogodbenega roka za dokončanje del na nekaterih dostopnih cestah, so še zapisali na 2TDK-ju.