Hutijevski helikopter nad eno od tovornih ladij v Rdečem morju. Foto: Reuters
Hutijevski helikopter nad eno od tovornih ladij v Rdečem morju. Foto: Reuters

V Trstu so še posebej črnogledi, saj zaradi teh razmer do sredine januarja ne pričakujejo kontejnerskih ladij z Daljnega vzhoda.

Pred dnevi je bila v Rdečem morju napadena ladja, ki bi morala tovor izkrcati v koprskem pristanišču. V Luki Koper razmere na logističnih poteh spremljajo. Ladjarji so po informacijah, ki jih imajo, že preusmerili ladje – plule bodo torej okoli Afrike in ne skozi Sueški prekop. V praksi to pomeni, da bo tovor, namenjen v severni Jadran, prispel s približno 10-dnevnim zamikom.

"Daljša pot okoli rta Dobre nade pomeni višje stroške za ladjarja, na koncu pa se to prenaša na končnega prejemnika blaga. Znano je, da so se voznine z Daljnega vzhoda v zadnjih tednih dvignile za dobrih 200 odstotkov. Če se bodo ti napadi nadaljevali, je dejstvo, da bo potrebno posredovanje vojaškega spremstva oziroma konvojev, ker nekaj bo treba narediti na tem področju," pravi predsednik Zveze pomorskoprometnih agencij Gracjan Necmeskal.

Prvi mož tržaškega pristanišča Zeno d'Agostino je za italijanski Rai povedal, da je zadnja letošnja ladja čez Rdeče morje k njim priplula včeraj. "Od 27. decembra do 18. januarja kontejnerskih ladij ne pričakujemo, saj bodo morale namesto skozi Sueški prekop mimo Gibraltarja," je povedal d'Agostino.

Več kot 20 držav na čelu z ZDA je pristopilo k mednarodni koaliciji za zaščito tovornega prometa v Rdečem morju in Adenskem zalivu, ki sta s Sueškim prekopom ena pomembnejših svetovnih ladijskih poti.