Los Angeles. Foto: EPA
Los Angeles. Foto: EPA

A pravila še vedno ne dosegajo velikopoteznih ciljev, ki jih je pred časom zastavila administracija predsednika Joeja Bidna.

Po napovedih Ameriške agencije za zaščito okolja (EPA) bo regulacija privedla do tega, da bo med letoma 2030 in 2032 od 30 do 56 odstotkov novih avtomobilov električnih. Lanske projekcije EPE so ta delež postavile na 60 odstotkov do leta 2030 in 67 odstotkov do leta 2032.

"Glede na to, da promet predstavlja največji vir izpustov v ZDA, ti najmočnejši standardi glede onesnaževanja avtomobilov do zdaj utrjujejo vodilni položaj ZDA pri gradnji prihodnosti čistega prometa in ustvarjanju dobro plačanih ameriških delovnih mest, pri tem pa udejanjajo zgodovinski podnebni načrt predsednika Bidna," je dejal upravnik EPE-ja Michael Regan. "S temi standardi se bo podnebno onesnaževanje zmanjšalo za več kot sedem milijard ton, izboljšala se bo kakovost zraka v poseljenih skupnostih, vozniki pa bodo imeli na izbiro čistejša vozila za manj denarja.”

Leta 2021 je Biden podpisal izvršni odlok, s katerim je postavil cilj, da bo leta 2030 polovica v ZDA prodanih avtomobilov "brez izpustov". Lani je bilo okoli osem odstotkov novih prodanih avtomobilov v ZDA električnih.

Se pa je Bidnovim prizadevanjem za zaostritev pravil glede izpustov uprla avtomobilska industrija, poroča Al Jazeera. Biden se spopada tudi z opozicijo republikancev, pa tudi z vprašanji, ali imajo ZDA dovolj razvito infrastrukturo, vključno s polnilnicami, za porast električnih vozil. A demokrati pravijo, da je zajezitev toplogrednih plinov nujna za reševanje podnebne krize. EPA tudi trdi, da bodo ZDA z novo zakonodajo na dolgi rok prihranile denar.

Nekdanji predsednik Donald Trump, ki se bo novembra na volitvah ponovno pomeril z Bidnom, je večkrat kritiziral svojega nasprotnika zaradi prehoda na električna vozila. Tako je prejšnji teden dejal, da bo "masaker", če bo Biden znova izvoljen, saj bo demokrat pustil, da kitajska električna vozila, izdelana v mehiških tovarnah, preplavijo ameriški trg.