V Sparkassu potrošnikom med drugim predlagajo, naj sprejmejo dodatno določilo, s katerim se banka izogne upoštevanju negativnega Euriborja (upošteva se vrednost 0 odstotkov), medtem ko potrošniki v primeru dviga euriborja v prihodnosti ostajajo nezaščiteni, saj ni dogovorjene nobene omejitve. Foto: BoBo
V Sparkassu potrošnikom med drugim predlagajo, naj sprejmejo dodatno določilo, s katerim se banka izogne upoštevanju negativnega Euriborja (upošteva se vrednost 0 odstotkov), medtem ko potrošniki v primeru dviga euriborja v prihodnosti ostajajo nezaščiteni, saj ni dogovorjene nobene omejitve. Foto: BoBo

Pri ZPS-ju so lani začeli dobivati pritožbe članov, da jim Sparkasse zaračunava previsoko kreditno obrestno mero. V Sparkassu so pojasnili, da negativnega euribora ne upoštevajo zaradi možnosti, da bi pri dodatnih znižanjih potrošniku za posojilo banka sama morala začeti plačevati obresti, kar je v nasprotju z namenom pogodbe.

V ZPS-ju bančno razlago zavračajo, ker ob upoštevanju današnjih vrednosti euribora skupne posojilne obrestne mere sploh niso negativne. Prav tako banka za takšno odločitev nima nobene podlage v pogodbi.

Članom ZPS-ja so pomagali v pritožbenem postopku na poravnalnem svetu, ki za zunajsodno reševanje sporov deluje v okviru Združenja bank Slovenije. 17. marca so izdali mnenje, ki je pritrdilo argumentom ZPS-ja, da banka, ki je kot finančni strokovnjak sama oblikovala in potrošnikom ponudila posojilne produkte, ne more enostransko spreminjati pogodb v škodo potrošnikov.

Neupoštevanje mnenja bančnega združenja
V Sparkassu so se odločili, da mnenja poravnalnega sveta ne bodo spoštovali. Potrošnikom med drugim predlagajo, naj sprejmejo dodatno določilo, s katerim se banka izogne upoštevanju negativnega euribora (upošteva se vrednost 0 odstotkov), medtem ko potrošniki v primeru dviga euribora v prihodnosti ostajajo nezaščiteni, saj ni dogovorjene nobene omejitve.

"Takšno nesorazmerje pravic in obveznosti v škodo potrošnika je skrb vzbujajoče," opozarjajo na ZPS-ju in poudarjajo, da ravnanje banke kaže na skrb vzbujajoče pomanjkanje odgovornosti do okolja, v katerem posluje. Banka tako dodatno prispeva k zniževanju zaupanja v slovenski bančni sistem.

Če bo odgovor banke na poziv ZPS-ja negativen oziroma če ne bodo prejeli odgovora, bodo interese potrošnikov zaščitili po sodni poti.