V stavbi Mestnega doma se na eni strani nahaj vhod v Šentjakobsko gledališče, eno najstarejših amaterskih gledališč v Evropi, na drugi pa je gledališče, ki razveseljuje najmljaše gledalce. Foto: RTV SLO
V stavbi Mestnega doma se na eni strani nahaj vhod v Šentjakobsko gledališče, eno najstarejših amaterskih gledališč v Evropi, na drugi pa je gledališče, ki razveseljuje najmljaše gledalce. Foto: RTV SLO
Šentjakobsko gledališče je ob potrditvi MOL-ove strategije sprožilo akcijo zbiranja podpisov z geslom Ohranimo Šentjakobsko - več kot gledališče. Foto: MMC RTV SLO

Ne glede na moj odnos do "amaterskega" gledališča in ne glede na moj položaj v lutkah moram iskreno povedati, da me kljub vsemu čudi njihovo tako ostro in brezpogojno stališče: ne gremo nikamor. Kaj pa če bi tehtno in razumsko preverili prostorske, programske in vse druge razvojne možnosti na novi lokaciji?

Marjan Gabrijelčič

Kot je v pismu medijem zapisal direktor Lutkovnega gledališča Ljubljana (LGL) Marjan Gabrijelčič, se do zdaj ni želel izpostavljati, ker je presodil, da razvojna strategija Lutkovnega gledališča Ljubljana ni v ničemer ogrožena, prizadeta ali celo onemogočena, vendar pa so vsi žarometi problematike ves čas usmerjeni na dve drugi osrednji težavi: na načrtovano preselitev Šentjakobskega gledališča ter preselitev in hkratno pripojitev 'otroškega gledališča' iz Most k Lutkovnemu gledališču Ljubljana. Pri prvem smo 'udeleženi' kot dolgoletni dobri sosedje, pri drugem gre za spremembo (dopolnitev) in razširitev dejavnosti lutkovnega gledališča.

Celotna zgodba se je začela, ko je strategija Mestne občine Ljubljana za leta 2008-2011 Šentjakobskemu gledališču, ki že dolga leta domuje v Mestnem domu na Krekovem trgu, namenila prostore v Kulturnem domu Španski borci. Gledališča za otroke in mlade Ljubljana (GOML), ki je do zdaj imelo prostore v Španskih borcih, pa naj bi se združilo z Lutkovnim gledališčem, kar pomeni, da bi GMOL dobil prostore na Krekovem trgu.

Varovanje lastnih interesov
"Če se je torej v načrtovanju razvoja kulturne podobe slovenske prestolnice odgovornim porodila ideja o Mestnem domu kot kulturnem centru za otroke in mladino in če so za uresničitev tega koncepta potrebne omenjene spremembe, potem je moja direktorska odgovornost in naloga preveriti troje: ali gre za legitimno in legalno pravico ustanovitelja, ali to lahko 'škodi' lutkovnemu gledališču, ali spremembe vodijo v harmonično in vsebinsko bogatejšo celoto. Če se mi med odgovori pokaže en 'ne' med dvema 'da', mi kot direktorju vest in morala nalagata eno samo obveznost – brezpogojno ter v celoti varovati interese lastnega gledališča," je o problemu zapisal Gabrijelčič.

Sobivanje treh naletelo na gluha ušesa
Nedavno so se na sestanku zbrali direktorji vseh treh vpletenih gledališč (Iztok Valič (GMOL), Srečko Kermavner (ŠGL) in Marjan Gabrijelčič), kjer so se skušali zediniti o problemu. Razpravljali so o možnosti delovanja obeh gledališč v prostorih Mestnega doma na Krekovem trgu, vendar se je izkazalo, da Lutkovno gledališče (LGL) že upravlja s prostori in posredno postavlja pred dejstvo Šentjakobsko gledališče (ŠGL). Medtem ko so predstavniki Šentjakobskega gledališča predlagali sobivanje vseh treh gledališč pod isto streho, se ostali udeleženci s tem niso strinjali.

Stvari se spreminjajo - starejši odhajajo
"V izogib dolgoveznemu pojasnjevanju okoliščin in nizanju argumentov zoper možnost sožitja treh pod isto streho, bom uporabil prispodobo: zakaj bi družina, ki se je povečala za novega člana, v trisobnem stanovanju sredi mesta še naprej nudila (oddajala) eno samo sorodniku (prijatelju), če slednjemu ponujajo dvosobno stanovanje z opremo na obrobju mesta – in to celo brez najemnine," je zapisal Gabrijelčič in še dodal: "Vem, rekli boste, da je sostanovalec tukaj že od nekdaj. A, kot rečeno, stvari se spreminjajo in najpomembnejše dejstvo je, da nihče ne ostaja brez strehe nad glavo ali živi v slabših stanovanjskih pogojih."

"Ne glede na moj odnos do »amaterskega« gledališča in ne glede na moj položaj v lutkah moram iskreno povedati, da me kljub vsemu čudi njihovo tako ostro in brezpogojno stališče: ne gremo nikamor. Kaj pa če bi tehtno in razumsko preverili prostorske, programske in vse druge razvojne možnosti na novi lokaciji? Če bi se skušali pogledati v ogledalu prihodnosti in se videti v spremenjeni preobleki, ki jih ne bi niti utesnjevala niti jim kazila zunanje podobe."

L. Š.

Ne glede na moj odnos do "amaterskega" gledališča in ne glede na moj položaj v lutkah moram iskreno povedati, da me kljub vsemu čudi njihovo tako ostro in brezpogojno stališče: ne gremo nikamor. Kaj pa če bi tehtno in razumsko preverili prostorske, programske in vse druge razvojne možnosti na novi lokaciji?

Marjan Gabrijelčič