Začetek zgodbe gradnje NUK-a II sega v 80. leta prejšnjega stoletja, ko je bil izveden prvi natečaj za NUK II. Pred devetimi leti je na drugem natečaju zmagala rešitev biroja Bevk Perović. Foto: BoBo
Začetek zgodbe gradnje NUK-a II sega v 80. leta prejšnjega stoletja, ko je bil izveden prvi natečaj za NUK II. Pred devetimi leti je na drugem natečaju zmagala rešitev biroja Bevk Perović. Foto: BoBo
Sorodna novica Viljem Leban: Konec leta bomo imeli v rokah vse papirje, da lahko začnemo graditi NUK 2

Člani Nacionalnega sveta za kulturo so danes obravnavali problematiko izgradnje nove Narodne in univerzitetne knjižnice. Ker projekt trenutno stoji tudi zaradi težave z delom zemljišča za NUK II, ki je v lasti Mestne občine Ljubljana, so slednjo ter ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport pozvali k sklenitvi dogovora glede omenjenega zemljišča do konca julija.

Državni sekretar na ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport Mitja Slavinec je pojasnil, da je vloga za gradbeno dovoljenje za NUK II že oddana na ministrstvo za okolje in prostor. Ko to dovoljenje pridobijo, bodo lahko začeli iskati sredstva za gradnjo. A težavo predstavljajo zemljišča, ki so v lasti ljubljanske občine. Zaprosili so jo že, da jim izda začasno stavbno pravico do pridobitve gradbenega dovoljenja.

Brez evropskih sredstev gradnja ne bo mogoča
Sicer pa po njegovih besedah za gradnjo računajo na evropska sredstva, saj je težko pričakovati, da bi lahko v doglednem času zagotovili dovolj sredstev iz integralnega proračuna, tako njihovega kot tudi drugih ministrstev.

Sorodna novica Za gradnjo NUK-a 2 okoljevarstveno soglasje ni potrebno

Vodja Sektorja za investicije v visokošolsko in znanstveno infrastrukturo na MIZŠ-ju Mateja Tilia je spomnila, da je bil leta 1994 sprejet prvi zakon o gradnji NUK-a II. Poudarila je, da so se na MIZŠ-ju, ki vodi investicijo izgradnje NUK-a II, od podpisa pogodba o projektiranju trudili, da bi projekt ugledal luč sveta. Financirali so pripravo projektne dokumentacije in pripeljali projekt do točke, ko je bila oddana vloga za gradbeno dovoljenje.

Lani so tudi pripravili nov predlog zakona o NUK-u II, katerega osnovni namen je, da se zagotovijo sredstva za realizacijo. V predlogu zakona je predvidena vrednost projekta v višini 85 milijonov evrov. Kot je pojasnila, omenjeni zakon ni pogoj za gradbeno dovoljenje, je pa zagotovilo, da obstaja politična volja, da se zagotovijo sredstva in da pride do realizacije projekta. Predlog zakona je bil lani jeseni pripravljen za parlamentarno obravnavo, sledili naj bi medresorsko usklajevanje in nadaljnji koraki, ki pa niso bili narejeni.

Že sklenjena pogodba ni vključila vseh potrebnih zemljišč
Glede zemljišč, ki so v lasti MOL-a, je pojasnila, da je bila leta 2006 sklenjena pogodba med MIZŠ-jem in MOL-om, po kateri je MOL zemljišča podelil za namen izgradnje NUK-a II, s čimer bi po izgradnji objekta imel svoj solastniški delež. Vendar v pogodbo niso bila vključena tri zemljišča, ki takrat še niso bila zemljiškoknjižno urejena, za katere pa se je izkazalo, da jih je treba vključiti.

Seja nacionalnega sveta za kulturo si je zadala cilj, ugotoviti, kje je ozko grlo projekta NUK II. Trenutno ni niti gradbenega dovoljenja niti finančne konstrukcije. Foto: BoBo
Seja nacionalnega sveta za kulturo si je zadala cilj, ugotoviti, kje je ozko grlo projekta NUK II. Trenutno ni niti gradbenega dovoljenja niti finančne konstrukcije. Foto: BoBo

Ko je lani projektant oddajal vlogo za gradbeno dovoljenje, so ugotovili, da je za omenjena zemljišča treba pridobiti stavbno pravico. Zapletlo se je, ker je MOL izrazil željo, da država odkupi zemljišča v celoti. Konec leta je bila tudi narejena cenitev, a ker v proračunu ni bilo sredstev za odkup zemljišč, so se stvari zaustavile. Ministrstvo je nato sprejelo odločitev, da je treba najprej sprejeti zakon o NUK-u II, ki bo zagotovil pravno podlago tudi za zagotovitev sredstev za odkup zemljišč, katerih vrednost je ocenjena na dobre tri milijone.

Koželj: "Težava ni pri MOL-u"
Ljubljanski podžupan Janez Koželj je glede NUK-a II menil, da gre za primer, ki priča o tem, kako se lotevamo težav in kako se ne znamo odzivati na spremembe, ampak si postavljamo vedno nove ovire. MOL po njegovih besedah s svojimi zemljišči ni težava, a kot je dejal, podrobneje s tem, kako potekajo dogovori, ni seznanjen in se v to tudi ne meša.

Podžupan MOL-a Janez Koželj pravi, da ne gre več za odo ali sago, pač pa za agonijo, v kateri primanjkuje tudi politične veščine dogovora, je poročal Radio Slovenija. Projekt je po kompleksnosti primerjal s prenovo Cukrarne (na fotografiji).
Podžupan MOL-a Janez Koželj pravi, da ne gre več za odo ali sago, pač pa za agonijo, v kateri primanjkuje tudi politične veščine dogovora, je poročal Radio Slovenija. Projekt je po kompleksnosti primerjal s prenovo Cukrarne (na fotografiji).

V. d. generalne direktorice direktorata za kulturno dediščino na ministrstvu za kulturo Jelka Pirkovič je opozorila, da je v postopku evalvacije nominacija za vpis del Jožeta Plečnika na Unescov seznam svetovne dediščine ter da bo treba tudi pripraviti presojo vplivov NUK-a II na Plečnikov NUK, vendar, kot je dejala, nimajo zadržka za gradnjo NUK-a II.

Član NSK-ja Mitja Čander je menil, da vsa ta leta, kolikor se vleče zgodba z NUK-om II, niso težava samo sredstva, ampak da je "neka čudna blokada v naši skupnosti". Menil je, da je nujno aktivirati evropska sredstva, "ki pa bodo na mizi vsak hip", nato pa bo verjetno spet minilo nekaj časa do drugega cikla. Za NUK II je nujno, da bo del tega prvega cikla, je poudaril.

Člani NSK-ja so zato pozvali MIZŠ in MOL, da najpozneje do konca julija uspešno skleneta dogovor v zvezi s projektom NUK II. Tako bi se ustvarili pogoji za pridobitev gradbenega dovoljenja, kar bi predstavljalo osnovo za sprejetje zakona o NUK-u II in zagotovitev virov.

Kako se odvija projekt NUK 2