Železniška postaja v Novi Gorici. Foto: Foto: MMC RTV SLO/ Miloš Ojdanić
Železniška postaja v Novi Gorici. Foto: Foto: MMC RTV SLO/ Miloš Ojdanić

Naložbe, ki jih je predstavil župan Nove Gorice Klemen Miklavič, so tako povezane s prenovo in gradnjo na območju novogoriške železniške postaje in sosednje občine. Tako za Novogoričane kot obiskovalce mesta bo dobrodošel most čez tire oziroma zunajnivojski dostop na perone, ki bo železniško postajo približal središču mesta. V sklopu obnove železniške postaje je napovedan tudi tudi umik odvečnih ranžirnih železniških tirov.

Sorodna novica Evropska prestolnica kulture 2025 bo Nova Gorica z Gorico

Na ministrstvu za infrastrukturo je za nadgradnjo novogoriške železniške postaje v izdelavi projektna naloga za javno naročilo priprave projektne dokumentacije, v okviru katere bodo podane rešitve glede gradnje zunaj nivojskega dostopa na perone in odstranitve tirov. Načrtovano je tudi urejanje objekta železniške postaje, kjer so predvidene ureditev strehe in pročelja na objektu, prenova stavbnega pohištva, ureditev čakalnic ter sanitarij, ki bodo prilagojene tudi za funkcionalno ovirane in invalidne posameznike.

Ob jesenskem vladnem obisku severnoprimorske regije je minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec napovedal tudi druge večje projekte na območju Goriške. Na območju Šempetra pri Gorici je predvidena gradnja železniškega loka, ki bi Novo Gorico razbremenila dobršnega dela železniškega tovornega prometa. Ob tem je v načrtu tudi prestavitev postajališča v Šempetru v bližino tamkajšnje bolnišnice, ki ga je Občina Šempeter-Vrtojba že predvidela z občinskim prostorskim načrtom.

Izvedba železniškega tirnega loka bo omogočala promet vlakov brez menjave smeri vlakov s postaje Vrtojba proti Volčji Dragi in naprej proti Sežani. Na njem se bodo lahko ustavili tudi najdaljši vlaki in s tem sprostili sosednje železniške tire za železniški promet. Z izvedbo železniškega tirnega loka se bodo zmanjšali vozni časi, povečala se bo kapaciteta železniške proge, kar bo pripomoglo k zmanjšanju tovornega prometa med cepiščem Šempeter pri Gorici in železniško postajo Nova Gorica. Na železniški postaji Vrtojba je hkrati predvidena gradnja novega perona z zavetiščem za potnike. Začetek gradnje je še vedno predviden v letu 2022, gradnja pa bo predvidoma trajala od šest do osem mesecev.

Sorodna novica Orientalska vila Rafut propada, edini eksotični park v Sloveniji se zarašča

Župan Miklavič je napovedal še nekaj drugih projektov, med katerimi je posebej izpostavil začetek prenove vile Rafut, znane tudi kot Laščakova vila. Za zdaj poteka legalizacija manjšega dela objekta, za katerega so ob pripravi dokumentov za prenovo ugotovili, da gre za črno gradnjo.

Legalizaciji bo sledil začetek prenove najnujnejših in najbolj poškodovanih delov na objektu, torej strehe in pročelja, pa tudi stavbnega pohištva. Ocenjena vrednost tega dela prenove je 1,5 milijona evrov, novogoriška občina pa bo sredstva vsaj delno poskušala pridobiti iz državnih ali mednarodnih virov.

V kratkem se bo začela obnova Rafutskega parka v okolici vile, za katero je novogoriška občina že pridobila finančna sredstva. Foto: MMC RTV SLO/Ivana Zajc
V kratkem se bo začela obnova Rafutskega parka v okolici vile, za katero je novogoriška občina že pridobila finančna sredstva. Foto: MMC RTV SLO/Ivana Zajc