Italijanski ulični umetnik Blu je na glavnem pročelju fasade nekdanje tovarne Rog upodobil velikansko rožnato pištolo, sestavljeno iz recikliranih elementov rogovskih dejavnosti. Foto: Uporabniki Roga
Italijanski ulični umetnik Blu je na glavnem pročelju fasade nekdanje tovarne Rog upodobil velikansko rožnato pištolo, sestavljeno iz recikliranih elementov rogovskih dejavnosti. Foto: Uporabniki Roga
Rog
Ustje cevi je Blu oblikoval v megafon in ga obrnil proti središču mesta. Foto: Uporabniki Roga
Blu velja za enega najvidnejših grafitarjev, ki pušča svoj pečat na prestolnicah od Južne Amerike do Balkana, najbolj dejaven pa je v Italiji, saj živi v Bologni. Na fotografiji delo Brez naslova, ki je bilo predstavljeno na razstavi Ulična umetnost.  Banksy & Co. - L'arte allo stato urbano v bolognski palači Pepoli.
Blu velja za enega najvidnejših grafitarjev, ki pušča svoj pečat na prestolnicah od Južne Amerike do Balkana, najbolj dejaven pa je v Italiji, saj živi v Bologni. Na fotografiji delo Brez naslova, ki je bilo predstavljeno na razstavi Ulična umetnost. Banksy & Co. - L'arte allo stato urbano v bolognski palači Pepoli. Foto: EPA

Rožnata barva pištole, ki meri približno 10 metrov v dolžino in 5 metrov v višino, ni naključna. Blu, ki je znan po podobah z močnimi sporočili, si je pred začetkom dela ogledal prizorišče nekdanje tovarne Rog, kjer od 6. junija stoji rožnati bager, zdaj simbol ustavljenega rušenja stavb nekdanje tovarne. Po mnenju rogovcev umetniška intervencija ne bi mogla nastati ob boljšem času, saj mestu sporoča prav to, česar njegove institucije niso sposobne razumeti - "da kultura ni nekaj, kar bi bilo mogoče popolnoma centralizirati in institucionalizirati, saj ta nastaja organsko, iz potreb ljudi. Kot taka se dogaja tudi nenapovedano, zunaj uradnih ur, mimo razpisov ali komercialnih projektov mestnih veljakov".

Blu, ki kot predstavnik neodvisnega grafitarskega prizorišča ostaja anonimen, živi v Bologni, ustvarja predvsem v Italiji, vendar tudi v prestolnicah od Južne Amerike do Balkana. S svojimi murali se vedno ostro odziva na lokalne politične razmere, zato je sprejel tudi povabilo rogovcev. Devetdnevno delo je končal preteklo sredo, ker pa ni želel pozornosti novinarjev, so rogovci njegovo veliko poslikavo predstavili šele po njegovem odhodu iz prestolnice.

Simbolna upodobitev prizadevanj rogovcev
Monumentalno pištolo je naslikal z barvami za poslikavo hiš, saj pri svojem delu tudi sicer ne uporablja sprejev. Barve nanaša s pomočjo plezalne opreme, s katero se spušča z vrha stavbe. Pištolo je sestavil iz raznolikih predmetov, od koles do kuhinje, kitar, rolk ter knjig in klešč, ki režejo žičnato ograjo. S tem je Tovarna Rog prišla do svoje simbolne upodobitve, Ljubljana pa je bogatejša za umetnino zvezde ulične umetnosti, pravijo uporabniki Roga.

Rogovci so konec maja izrazili nestrinjanje z načrtom Mestne občine Ljubljana (Mol) za prenovo območja, kot ga je predvidela v okviru evropsko podprtega projekta Second Chance. Ljubljanski župan je nad Rog 6. junija poslal bager, a je rušenje skupina rogovcev preprečila. Za tem je nočni napad na center izvedla skupina maskiranih ljudi, bilo je več neuspešnih sestankov uporabnikov s predstavniki mestne občine ter sprejeli so začasno sodno odredbo, ki ljubljanski občini prepoveduje začetek rušenja tovarne. Skupnost uporabnikov tovarne Rog šteje približno 300 ljudi.