Leon (Primož Pirnat) in Lena (Pia Zemljič) delata skupaj v oblikovalsko-oglaševalski agenciji, Uroš (Uroš Fürst) in Tjaša (Jana Zupančič) pa prihajata iz povsem različnih službenih okolij: ona je sodnica za prekrške, on pa astrofizik.

Jana Zupančič, Primož Pirnat, Pia Zemljič in Uroš Fürst v Vajah v objemu. Foto: SOJ RTV SLO/Axel Schneppat
Jana Zupančič, Primož Pirnat, Pia Zemljič in Uroš Fürst v Vajah v objemu. Foto: SOJ RTV SLO/Axel Schneppat

Oba para imata ustaljene, harmonične odnose. Sprva vse kaže, da so se pravi ljudje našli v pravih zvezah. Ko se para srečata na tečaju tanga, pa se stvari zapletejo. Že v prvih urah se tečajniki spoznajo z latinsko kulturo dotikanja in običajno prakso pogoste menjave plesnih partnerjev. Tango je "hoja v objemu", razloži plesni učitelj. Izkaže se, da se vsi štirje "zgolj telesno" bolje ujamejo prav v nasprotnih kombinacijah, kot živijo.

Za tango sta potrebna (vsaj) dva
To presenetljivo ujemanje v preprostem dotiku in plesni spontanosti je uvod v prve ljubosumnosti. Moška se začneta plesu posvečati bolj zavzeto, kot je bilo pričakovati. Ženski se trudita ugajati bolj, kot bi bilo dovolj zgolj za njuna partnerja. Vsi štirje se začnejo nevarno zanimati drug za drugega. Če sta se oba para na začetku ujemala v skladnosti in številnih skupnih stvareh, se zdaj začneta zanimati za privlačne različnosti, ki jih slutita v osebah iz drugega para. Zmešnjava je le v tem, da ne vedo natančno, ali vznemirjenje prihaja iz "zgolj telesnosti" tanga ali se za tem skriva kaj več? V to negotovost pade odločitev, da bodo skupaj silvestrovali. Noč je vznemirljiva, kaj bo prineslo jutro?

Ena najbolj elementarnih definicij tanga je 'hoja v objemu'. V objemu, ki je zelo neposreden in zgovoren pogovor dveh teles, sem videl zametek zelo slovenske zgodbe.

Metod Pevec

"Slej ko prej gre v filmu spet za odnose"
"Očitno je ples moja večna skušnjava. Težko zdržim brez plesnega prizora v filmu in tokrat se zgodba kar temeljito zavrti v ritmu tanga," o filmu, ki nastal v koprodukciji Igranega programa TV Slovenija in produkcijske skupine Vrtigo/Emotionflim, povedal njegov režiser in scenarist Metod Pevec. "Še vedno pa Vaje v objemu niso plesni film, so samo vaje. Slej ko prej gre v filmu spet za odnose," je še dodal.

Celovečerec je nastal pod producentsko taktirko Danijela Hočevarja, za scenografijo je poskrbel Dušan Milavec, za kostumografijo Katja Hrobat, direktor fotografije je Axel Schneppat, oblikovalka maske Gabrijela Fleischman, za zvok pa so poskrbeli Julij Zornik, Robert Sršen in Gašper Loborec. Film je na 15. Festivalu slovenskega filma (FSF) prejel vesne za najboljšo režijo, najboljšo glavno žensko vlogo (Jana Zupančič) in najboljšo moško glavno vlogo (Uroš Fürst).