V zadnjem sklopu letošnjega Videa na plaži bodo predvajani filmi: The Application (Žiga Čamernik), Mačji pastir (Matej Kolmanko), Spomin na čas (Uroš Marolt), Posredni dotik (Maciej Wiktor), Albert (Csaba Bardos), Ptička (Nikolina Mudronja), Stanovanje št. 4 (Simona Jerala, Daphne van den Blink, Rui Esperança), Moderno dekle (Katarina Rešek), We are Hollywood (Diego Menendes), Sum in skrivnosti (Zelimir Gvardiol). Foto: Škorja Jugovac
V zadnjem sklopu letošnjega Videa na plaži bodo predvajani filmi: The Application (Žiga Čamernik), Mačji pastir (Matej Kolmanko), Spomin na čas (Uroš Marolt), Posredni dotik (Maciej Wiktor), Albert (Csaba Bardos), Ptička (Nikolina Mudronja), Stanovanje št. 4 (Simona Jerala, Daphne van den Blink, Rui Esperança), Moderno dekle (Katarina Rešek), We are Hollywood (Diego Menendes), Sum in skrivnosti (Zelimir Gvardiol). Foto: Škorja Jugovac
Vas iz kartona: v majhno italijansko cerkev vkorakajo delavci s stroji, da bi iz nje odstranili klopi, slikarije in razpelo, ponoči pa se sredi divje nevihte tja pred oblastmi zateče še skupina nezakonitih priseljencev na poti iz Afrike v Francijo. Ostareli duhovnik se odloči, da bo svoje goste pred represivnim zakonom branil v imenu krščanske dobrote.
Popoldne bodo predstavljeni tudi kratki filmi, ki so jih mladi ustvarili na filmskih delavnicah po Sloveniji. Foto: Luksuz produkcija

Na Manziolijevem trgu se je začela slovesnost ob sklepu 9. mednarodnega festivala Kino Otok – Isola Cinema. Kino Otok se bo za letos poslovil s filmom enega ključnih italijanskih avtorjev Ermanna Olmija, ki ga je slovensko občinstvo spoznalo v retrospektivi Slovenske kinoteke leta 2004.
Novodobna svetopisemska prilika s priseljenci
Vas iz kartona
je zasnovana kot novodobna svetopisemska prilika, v kateri Olmi priseljence portretira kot sveto družino in cerkovnika kot judeža. V središču te družine je Michael Lonsdale v vlogi duhovnika, ki se pred smrtjo spopada s krizo vere in svojega poslanstva. Tako kot njegova cerkev na začetku gre tudi duhovnik skozi nekakšno desakralizacijo, dokler se naposled ne utrdi v prepričanju, da je edino, kar šteje, dejanje (dobrote). Čeprav je katoliška vera na Ermanna Olmija pustila močan pečat, avtor nikoli ni podlegel dogmi. Kot zapiše Tullia Kezicha v besedilu s konca sedemdesetih: "zagotovo je krščanski poet, vendar poet z občutkom imanence, ki mu brani, da bi ubiral bližnjice samozadostne pobožnosti." Podobno tudi Denis Valič, ki zapiše, da večji del Olmijevega opusa, še zlasti pa njegove zadnje celovečerne filme, prežema globoka religioznost, a ta ni vsiljiva ali dogmatična; namesto tega se Olmi osredotoča na opazovanje ljudi in pri tem skuša ujeti njihova čustva, dvome, hrepenenja in strahove.
Svet delavcev in migrantov
Zadnji dan Kina Otok bodo pred mikrofon stopil tudi Frédérick Pelletier, ki se je v petek predstavil s socialno dramo Diego Star. V njej je odstrl pogled v svet, ki z delavci ravna kot s kolateralno škodo, njihov občutek za pravičnost in pokončnost pa kroji strah pred izgubo zaposlitve oziroma plačila. S filmom, ki je svetovno premiero doživel v sekciji Bright Future na letošnjem filmskem festivalu v Rotterdamu in ponuja nesentimentalno sliko pogubnih učinkov ekonomskih interesov na vsakodnevna življenja delavcev in neučinkovitost državnih institucij, ki bi jih morale zaščititi, se je kanadski režiser postavil ob bok quebeškim avtorjem mlajše in srednje generacije Xavierju Dolanu, Denisu Coteju in Denisu Villeneuveju.
Sylvain George bo z drugim letošnjim filmom Okruški (moja usta, moj upor, moje ime) brez besed, predvsem s pomočjo podobe in zvoka, razkril prikaz življenjskih pogojev migrantov v Calaisu in podobo sveta, v katerem je posameznik (predvsem, ne pa tudi izključno "poraženec": begunec, migrant, nezaposlen, narkoman, mladenič iz predmestja) obravnavan kot kriminalec, oropan svojih elementarnih pravic, reduciran na svoje "golo telo", svoje "golo življenje".
Kultura 35-mm filmskega traku
Popoldne bo s kanadskim ustvarjalcem Johnom Priceom in indijsko režiserko ter kuratorko Shaio Heredio potekal obsežnejši pogovor o kulturi 35-mm filmskega traku. Iztočnice za debato bodo ponudili njuni kratki filmi. Price se v 35-mm filmih, zbranih v programu Tekstura kot podtekst, intuitivno odziva na svoj vsakdan in enostavno snema, včasih celo brez namere, svoje otroke, svoj dom, okolico in izlete. Zvitke filma razvija v svoji kleti, zanimajo pa ga tudi vsi naključni procesi, ki se dogodijo pri razvijanju filmskega traku. Njegovi filmi Morske serije se bodo odvrteli ob glasbeni spremljavi domačina Elvisa Šahbaza. Delo Shai Heredie bodo obiskovalci Kina Otok spoznali z eksperimentalno-esejistično filmsko miniaturo Jaz sem mikro, iskrenim portretom filmarja, ki si prizadeva delati zunaj industrijske ekonomike.
Dvojček hitrosti in romantike
Odeonski večer bo najprej odpeljal v razpadajoče stanovanje na obrobju ruskega mesta, kjer avtističnemu mladeniču grozi selitev v psihiatrično bolnišnico, saj avtizem kot zdravstvena diagnoza v tem sistemu ne obstaja. Program v Odeonu bosta sklenila kratki film Bil je zmenek, eden najbolj vizualno osupljivih, kinetičnih filmov vseh časov: divji avtomobilski juriš po polpraznih jutranjih ulicah Pariza, posnet v enem kadru, v prvi osebi, brez posebnih učinkov, ilegalno, v imenu ljubezni, ter Vozi!, v katerem Ryan Gosling v vlogi kaskaderja v onesmišljenem gonu prestavlja v vedno višjo prestavo.