Upamo. Canski uradni tekmovalni program je sicer Thierry Fremaux sestavil po klasični formuli – res veliko francoskih filmov ali koprodukcij, nekaj velikanov, ščepec režiserk, letos le štiri, pa predstavniki vseh celin, raznovrstni žanri in za češnjico še prvenec.

Foto: EPA
Foto: EPA

Koga v Cannes ne bo?
Festival bo v torek začel človek izjemnega in posebnega humorja Quentin Dupieux in predvidoma s filmom Drugo dejanje poskrbel za sproščen in zabaven začetek prvega med vsemi filmskimi festivali. Koga v Cannes ne bo? Znova bo ostal prazen stol iranskega režiserja Mohammada Rasoulofa, ki je bil pred kratkim zaradi protirežimske propagande spet obsojen, zdaj na osem let zapora, videli pa bomo njegov deseti celovečerec Seme svete fige. Prav tako bo posebno doživetje ogled novega 18-minutnega filma Scenariji, ki ga je dan pred svojo asistirano smrtjo dokončal Jean-Luc Goddard in je eden izmed filmov v sekciji Canski klasiki, kjer bodo na ogled še restavrirane mojstrovine Abela Gancea, Akira Kurosave, Jacquesa Demyja, Wima Wendersa

Med 22 tekmovalnimi filmi bodo oči najbolj radovedno in zahtevno uprte v novi film ameriškega klasika, Francisa Forda Coppole, dvakratnega dobitnika zlate palme. Štirideset let je nastajal njegov Megalopolis, ki ga je tudi sam produciral, vanj vložil 120 milijonov dolarjev in ta hip še čaka na distributerja. Kaj bo sporočil prihodnji petek, ko bodo canske ulice tudi zaradi njega neprehodne, v filmu, ki nosi žanrsko oznako futuristična znanstvena fantastika?

Sebastian Stan kot mladi Donald Trump v biografskem filmu Vajenec. Foto: IMDb
Sebastian Stan kot mladi Donald Trump v biografskem filmu Vajenec. Foto: IMDb

Vajenec Donald Trump
Zanimivo, biografski film o Donaldu Trumpu z naslovom Vajenec pa je posnel iransko-danski režiser Ali Abbasi. Kot sugerira naslov, film prikazuje učna leta nekdanjega ameriškega predsednika, gre pa za sedemdeseta in Trumpovo uvajanje v svet tako imenovanih nepremičninskih poslov. Bo Paolo Sorrentino dosegel svojo mojstrovino Neskončna lepota z novim filmom Partenopa, v katerem se spet poklanja Neaplju in njegovi sireni?

Francosko-italijanska koprodukcija, komedija, pa je film Moj Marcello Christopha Honoréja, v katerem ob mami Catherine Deneuve sebe in svojega očeta igra Chiara Mastroianni.
Zelo aktualen naslov ima novi film Yorgosa Lanthimosa, ki je pred komaj nekaj meseci prejel oskarja za Nesrečna bitja – v Cannesu bo predstavil triptih Vrste prijaznosti.

Sorodna novica Tik pred odprtjem se največjemu filmskemu festivalu napoveduje stavka samozaposlenih

Biografski film Limonov: Balada je posnel ruski režiser Kiril Serebrenikov in zanimivo bo videti portret tega kontroverznega pesnika in disidenta skozi optiko ruskega režiserja, ki od začetka vojne v Ukrajini živi na zahodu. Se bo dotaknil tudi Limonovega obiska srbskih linij nad obleganim Sarajevom?

V eni izmed spremljevalnih sekcij bo svoj novi film pokazal še eden izmed canskih režiserjev, ki je tudi ljubljenec slovenskih gledalcev, čeprav s svojimi predvsem dokumentarnimi zgodbami ne prizanaša. Sergej Loznica v filmu Invazija dokumentira zadnji dve leti življenja v Ukrajini.
V sekciji kratkih tekmovalnih filmov bomo videli tudi slovensko manjšinsko koprodukcijo Mož, ki ni mogel molčati hrvaškega režiserja Nebojše Slijepčevića, ki ga je kot direktor fotografije posnel Gregor Božič, v njem pa nastopa tudi Nebojša Pop Tasić. Film je postavljen v Bosno leta 1993.

Pod številko 77 nas torej čaka dvanajst dni izbranih filmskih zgodb, pa največje filmsko sejmišče, kjer bo tudi letos sodeloval Slovenski filmski center, predvsem pa poglabljanje v sliko sveta, kot jo vidijo ustvarjalke in ustvarjalci sedme umetnosti.


Iz oddaje Gremo v kino.

Suhe trave in Izzivalci sta novi deli sodobnih filmskih prvakov, franšiza Planet opic pa je dobila svoj deseti del